Enkäten med Industribolaget

Publicerad 2018-04-24 22:01:00 i Allmänt,

Nästa månad i maj har den här bloggen funnits i tio år. Tio år! Det trodde jag aldrig när jag tog några försiktiga bloggsteg i studentrummet på UCSB i Kalifornien. Jag håller på att fila på en lång reflektionstext om bloggandet och det som intresserat mig i branschen gällande kläder, design, mat och dryck. Förhoppningsvis kan det bli intressant för någon annan att läsa. Mer om det när det är dags. Tills dess har jag i brist på annat gjort en intervju med mig själv i form av Kings enkätfrågor.
 
KULTUR
 
Film "Blade Runer 2049" , "The Post"
TV-serie "Bosch"
Dokumentär "Ugly Delicious" med David Chang och Pete Meehan
Album "channel Orange" med Frank Ocean
Låt "Ghost of Santa Fe" med Alberta Cross
 
TEKNIK
 
Laptop Surface Pro 4
Kamera iPone 7
Ljudsystem Sonos
Hörlurar Bose
Pryl Kaffekvarn
Instagramkonto @thepacman82
Sajt bonappetit.com
App FollowUs AIK
Bil Har ingen (men hade gärna kört Volvo V60 CC)
 
 
 
STIL
 
Kostym Oscar Jacobsson
Boots Red Wings
Jeans Lee
Tröja J.Crew 
T-shirt ASKET
Ytterplagg GANT Rugger "Homerun" vinröd och beige baseballjacka
Sneakers A Day's March
Stilikon Robert Redford
Kalsonger H&M
 
GROOMING
 
Doft Tom Ford Noir
Hudvårdsprodukt Kiehl's Body Fuel
Rakning Harry's 
 
ACCESSOARER
 
Smycke Vigselring
Klocka Har ingen nu men drömmer om en Omega Seamaster Diver
Solglasögon VASUMA
Väska Sandlundh/Hossain weekendbag
 
SHOPPING
 
Butik STAG Provisions i Austin
Webbshop Bokus
Bästa köp  Min drinkvagn för 400 kr
Sämsta köp Mycket från H&M genom åren
Senaste köp Boken Taco USA
 
MAT & DRYCK
 
Maträtt Tacos al pasor
Guilty pleasure Vaniljglass
Skräpmat Grillkorv
Öl Modelo Especial 
Vin Dålig på vin. Pizzavin
Drink "Horse's Neck" Bourbon, Ginger beer, Angostura
Restaurang Chinease Tuxedo i New York
Bar Corner Club i Gamla Stan, Stockholm 
Klubb Går aldrig på klubb
 
RESOR
 
Hemstad Örebro
Resmål Mexiko
Strand Sandhammaren
Stad Austin
Hotell Soho Grand New York
Resväska Rimowa (stor) Horizn Studios (kabin)
 
 

Kommentarer

Postat av: Jacob Creutzfeldt

Publicerad 2018-04-27 15:36:19

Kul läsning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela