Sponsrad video: Carlsberg Re-brew project

Publicerad 2016-10-05 21:40:00 i Allmänt,

Det har hänt mycket på ölfronten de senaste åren. Kanske roligast är att det nu faktiskt börjar gå att botanisera lite i folkölshyllan nere på mataffären. De flesta stora bryggerierna har helt ok folkölsvarianter och butikerna börjar bli duktigare på att ta in sorter från mindre bryggerier också vilket är kul. Känns som helt rätt framåttänk. Sen finns det ju kul bakåttänk också. Som att göra 133 år gammal öl. Carlsberg har hittat en så gammal flaska där de nu lyckats få fram levande jästceller från den gamla jästen för att brygga ny öl under namnet Carlsberg Re-brew project. Ölen tas alltså fram med exakt samma recept, ingredienser och bryggteknik som användes 1883. Kan bli en spännande klunk när det är klart.
 

Kommentarer

Postat av: Margit Petäjämaa

Publicerad 2016-10-21 18:20:47

Jag älskar att dricka Carlsberg den bästa ölet. Jag ser fram emot att få dricka rebro projekt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela