Utstyrsel: Ledig murvel

Publicerad 2016-04-27 08:52:08 i IB Utstyrsel,

Jag såg filmen Spotlight här för ett tag sedan. Fantastisk. En riktigt bra journalist/snackis-rulle. Jag är alltid svag för den typen av filmer och jag har bland annat sett Alla presidentens män samt State of play flera gånger om. Även Pelikanfallet med Denzel har en del bra murvelbitar i sig faktiskt.
Ibland drömmer jag om att jag blev journalist. Att få vara den där som verkligen gör samhället en gärning och avslöjar svinen. I verkligenheten hade man dock säkert suttit där och skrivit om vem som låg med vem i senaste Paradise Hotel eller redigerat eftersnack på SVT Opinion Live. Men men. I drömmen sitter jag fortfarande med mitt anteckningsblock bland bokhögarna på Kungliga biblioteket och letar spår med en stor kaffekopp en tidig lördagsmorgon. 
 
Tröja: NN.07
Jacka: Visvim
Jeans: A.P.C
Skor: Converse
Väska: Billy Kirk
Anteckningbok och penna: Field Notes
Dator: Surface Book 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela