Tillbehören för weekendresan

Publicerad 2016-04-24 08:54:22 i Allmänt,

Att besöka Rom i juli månad är rena döden. Man smälter bort. Detsamma gäller för de flesta andra Europeiska huvudstäderna. Få har vatten och svalka att erbjuda på samma sätt som hemma i Stockholm. Men en tur ner i april/maj är däremot skönt. Kan såklart vara riktigt varmt då också men inte riktigt på samma sätt. Jag föredrar storstadsbesök på våren då jag kan gå omkring utan större risk för att drunka i mitt eget svett. Det ger också tillfälle att klä upp sig lite härligare med byxa, skjorta och kavaj. Jag menar ska man sitta på en piazza med ett glas vin i eftermiddagssolen så måste man ju ha en kavaj att hänga över stolsryggen och skjortärmar att rulla upp. Inför vårens stunande storstadsturer, inte mina men era kanske, så har jag därför satt ihop tips på bra reseprylar. 
 
Kabinväska: Rimowa
Weekendbag: Sandlundh/Hossain
Passfodral: Billy Kirk
Pennfodral: P.A.P
Hörlurar: Sudio
Solglasögon: Cutler and Gross
Scarf: Begg & Co
Neccessär: Billy Kirk
Kamera: Leica

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela