Utstyrsel: Blixtnjutaren

Publicerad 2015-09-20 19:37:35 i IB Utstyrsel,

Livet som småbarnspappa är fantastiskt. Man får bara anpassa sig till nya tider och rutiner. Att sova i intervaller är en sån sak. Det är bara att lära sig. En annan är det jag börjat kalla för att blixtnjuta. Man måste vara smart och ta tillvara på de lugna minuter som dyker upp och göra det bästa av dem. Att dricka en kaffe på vägen till ICA för att köpa tvättlappar samtidigt som man lyssnar på Radiosporten är en typ av blixtnjuteri. Spela Star Wars Commander på muggen en annan. Eller att kolla frivisning av Serie A med mute på mobilen vid en fyra timmar lång läggning (Aftonbladets kampanj de senaste två helgerna har varit guld). Stil har jag dock inte börjat tumma på ännu. Även om bekvämlighet blivit allt viktigare. Som tur är så finns ju jeans och t-shirt. Kanske en av världshistoriens snyggaste och mest bekväma kombinationer. Tack för det.
 
 
Bågar: Our Legacy
T-shirt: Fanmail
Jeans: A.P.C
Skor: Converse
Jacka: GANT Rugger

Kommentarer

Postat av: dicken

Publicerad 2015-09-21 05:56:05

...Eller som när man får läsa ett nytt inlägg på industribolaget med en kopp kaffe i handen. Blixtnjutning!

Postat av: Jesper

Publicerad 2015-09-21 06:48:42

Är du stort Serie A fan? Och isåfall vilket lag ligger närmast hjärtat? Ps tack för en grym blogg!

Postat av: Niklas

Publicerad 2015-09-21 06:49:54

Ah, jag minns den där tiden. Njutningen när barnet sover i barnvagnen, solen skiner, bra musik i lurarna, kaffe... (märkligt nog är kaffe nästan alltid inblandat i de där fina minnena. Småbarnsåren kräver mycket kaffe).

Postat av: Ludvig

Publicerad 2015-09-21 11:53:15

Hej!
Har följt din blogg av och till i ett par år nu. Vill framförallt inleda med att säga tack för en väldigt trevlig läsupplevelse!

Nu är det så att jag har köpt min första lägenhet nyligen och inredningshetsen har slagit till! Kommer ihåg att jag här på bloggen har sett en inredningstidning från Australien eller ev. Nya Zeeland som jag fann väldigt intressant men kan inte för mitt liv komma ihåg vad den heter...

Kan du eller ev. någon annan läsare upplysa mig?

Med vänlig hälsning,
Ludvig

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-09-21 12:41:26


Dicken,

Bra där! :)

Niklas,

Jag försöker njuta så mycket det bara går. Härlig tid!

Jesper,

Kul att du tycker om bloggen! Jag har varit Juve-fan sedan barnsben. Hade en liten dipp efter mutskandalerna men börjar komma tillbaka nu. Del Piero var stora idolen.

Ludvig,

Grattis till nya lyan!
Kan inte minnas att jag tipsat om någon tidning från varken Australien eller Nya Zeeland tyvärr. Kanske någon annan som gör?

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela