Weekend i London

Publicerad 2015-07-19 12:31:00 i Allmänt,

Monocle har börjat släppa reseguider. Jag köpte den första som handlar om London. En väldigt fin utgåva. Utformningen känns igen för den som läser magasinet. Ren och enkel design. Små bilder men bra texter. Just nu finns två städer ute, London och New York. Jag valde London då redaktionen för Monocle faktiskt sitter i London och därför borde det vara staden de har absolut bäst koll på. Och det är inspirerande läsning. I boken premieras mindre oberoende butiker framför stora kedjorna. Här finns pubarna på sidogatorna och kvarterskrogarna bortom de stora stråken. Jag har inte varit i London på snart 15 år och den här lilla guiden gör mig verkligen sugen på att åka dit för en weekend. Så sugen faktiskt att jag redan börjat drömpacka i huvudet. Stil och bekvämlighet är temat. Perfekt för en pint på The Bull & Last, middag på The River Cafe eller en drink i hotellbaren på Rosewood.
 
 
Kavaj: GANT Rugger
Skjorta: Folk
Byxor: Rag & Bone
Skor: Tom Browne
Väska: Rimowa
 
T-shirt: Club Monaco
Shorts: Paul Smith
Skor: Adidas
Bågar: Persol

Kommentarer

Postat av: Mange

Publicerad 2015-07-19 18:09:02

London lockar alltid! Snabb fråga, finns det någon guide till att göra outfit-collage/montage? Eller är det learning by doing som gäller? Sugen att testa.

Svar: Jag använder mig av Power Point. Kopierar in bilder, frilägger med funktionen 'ta bort bakgrund' och sedan kombinerar jag.
[email protected]

Postat av: Mange

Publicerad 2015-07-19 21:30:19

Intressant! Tack

Postat av: Mattias

Publicerad 2015-07-20 13:49:50

Har du fler tips på hur man kan kombinera den bruna kavajen? Sugen på att köpa den men ser inte riktigt användningsområdet :)

/M

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-07-21 09:59:19


Mattias,

Jag gillar GANTs egen kombination här med gräddvit tröja och mörka jeans http://www.gant.se/herr-kavaj/rosinbeige-ticket-to-ride-kavaj/11910 Sen tycker jag det kan vara snyggt med grått under också. Eller en vit buttondown, slitna ljusa jeans och converase.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Nick

Publicerad 2015-08-16 00:05:27

Rimowa-väskor är coola, men tycker ärligt talat inte de är värt priset sett till hållbarheten.
De blir lätt bucklor i plåten, vilket verkligen förstör helhetsintrycket. De flesta väskor som hängt med några år ser ganska skabbiga ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela