Sthlmsguide: Jakobsbergsgatan

Publicerad 2015-07-09 11:11:07 i Allmänt, IB Stockholm,

Jakobsbergsgatan är lite av Stockholms hemliga gågata. Här gömmer sig shopping i toppklass tillsammans med god mat och dryck. Gatan ligger längs min promenadväg till kontoret och jag har sett den förändras under åren från ganska trist och tråkig till en riktigt bra sidogata till annars välkända Biblioteksgatan. Mycket är faktiskt tack vara öppningen av Mood-gallerian som gjorde att delen av gatan närmast Regeringsgatan fick ett ordentligt lyft. Här finns till och med uteserveringar idag!

Om du har vägarna förbi i sommar så föreslår jag att du läggen någon timme här. Börja nere vid korsningen Birger Jarlsgatan. Där har du GANT:s flaggskeppsbutik, bredvid både ABCD och Camper. Ska man vara riktigt generös kan du även leta dig in hos Tommy Hilfiger runt hörnet. Sen korsar du Biblioteksgatan och köper lite bra krämer på Aesop, kollar kläder på WESC och Tiger innan du tar en god kaffepaus på Sempre. Kaffebaren drivs av riktigt trevliga italienska herrar och det finns ståbord ut mot gatan som passar bra att luta sig mot och spana på folk. Efter din kaffe går du in på Sandqvist och kollar lite accessoarer, hittar en fin skjorta hos Our Legacy och lämnar in dina jeans för lagning på Nudie Jeans Repair Shop.

 

När du sedan korsar Norrlandsgatan börjar du kanske känna dig lite hungrig och törstig men innan det kan stillas hinner du in på Vans för nya skor och så lite t-shirts på Samsoe & Samsoe. Sen blir det en drink i baren på EAT:s asiatiska bistro och som avslutning rundar du av med lite hamburgesas och öl på Boquerians uteservering.

Så gör du helgeftermiddag på Jakobsbergsgatan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela