Tips för att göra is hemma

Publicerad 2015-01-21 08:49:03 i IB Köket,

 
 
Skadad som jag är har jag börjat lägga pengar på att göra is. Stora isbitar. Mellanstora istbitar. Runda isbitar. Krossade isbitar. Hackade isbitar. Det är en hel vetenskap. Kan direkt säga att det är helt omöjligt att få till lika fin is hemma som på en bra bar. Proffsen fryser sin is när vattnet är i rörelse och det med hjälp av en stor maskin. En process där man får bort luftbubblorna vilket ger en klar fin is. Det är om jag fattat det hela rätt. Hemma i köket fryser isen i lager och blir ful. Men med lite verktyg går det att ordna till hyfsade resultat. Det mesta på bilden ovan går att hitta via jcrew.com, Cask & Co och Cocktail Kingdom. Nyckeln till min framgång har främst varit ordentliga iskartor av gummi och en bra ishacka. 

Kommentarer

Postat av: MG

Publicerad 2015-01-21 14:11:31

Även jag måste berömma den nya designen och frekvensen på inlägg, mycket bra jobbat!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-01-21 14:13:08


MG,

Härligt! Jag ska försöka öka tempo och kvalitet.

Mvh

Samuel
industriboaget.se

Postat av: L

Publicerad 2015-01-21 14:52:19

Har för mig att cramby höll på och trixa med is för ett par år sen. Tror han kom fram till att om man frös isen i en frysväska på något vänster så blev den bra och klar...

Postat av: L

Publicerad 2015-01-21 14:52:20

Har för mig att cramby höll på och trixa med is för ett par år sen. Tror han kom fram till att om man frös isen i en frysväska på något vänster så blev den bra och klar...

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-01-21 14:59:38

L,

Ok. Tack! Det ska jag googla upp.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Ludvig N

Publicerad 2015-01-21 16:40:29

Det som L pratar om är Crambys projekt "Hemmabar" som publicerades på hans blogg. Här har du hans inlägg där han lyckas:

http://cramby.cafe.se/projekt-hemmabar-4/

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-01-21 17:16:29

Ludvig N,

Tack för länken! Kanon.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Stellan

Publicerad 2015-01-21 20:03:10

Även jag uppskattar att det blivit fart på bloggen igen, snyggt jobbat!

Blev inspirerad och sprang på detta: http://www.studioneat.com/products/neaticekit

Snygg is för två, och man behöver "bara" bli $80 fattigare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela