Utstyrsel: Rockmannen

Publicerad 2014-11-04 14:21:00 i Allmänt, IB Utstyrsel,

 
Mössa: GANT Rugger
Rock: Our Legacy
T-shirt: J.Crew
Jeans: Acne
Skor. Greats
 

Varje morgon när jag går till jobbet upp längs Jakobsbergsgatan möter jag samma man. Det är en stilig herre, runt 50 år gammal skulle jag säga. Alltid med en Dagens Industri under armen och en kaffe i handen. Jag vet inte vem han är eller vad han gör utöver det att han verkar älska rockar. Överrockar. Han verkar ha hur mångs som helst. Och han anpassar sitt val av rock beroende på väder. Är det regn och rusk bär han mörka rockar. Jag har räknat in svart, mörkgrå och blå. Mitt modeöga är tyvärr för dåligt för att se vilka märken som gäller. När det är soligt och torrt på gatan ja då är det beige och ljusgråa val. En riktig rockman som inspirerar.

 

Jag har idag en svart rock från tiden då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld. Den är fin men passar inte till allt. Därför är jag nu på jakt efter en ljusare, lite mer avslappnad variant som passar till jeans och t-shirt när vädret tillåter. Den snyggaste jag hittat online är den på bilden från Our Legacy. Tyvärr är den från 2009 så om ni har bra tips på liknande får ni hemskt gärna kommenterar.

 

Det finns plats för fler rockmän i stan.

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Tom

Publicerad 2014-11-04 17:56:35

Jag vill vara denna man.

Postat av: Mathias

Publicerad 2014-11-05 12:00:29

Kanske inte det du är ute efter, men cool rock:

http://tigerofsweden.com/se/item/yoz-coat-w56103001/?t_type=src&t_type=cat

Postat av: Mathias

Publicerad 2014-11-05 17:08:46

Yoz coat tiger Of sweden

Postat av: industrbolaget

Publicerad 2014-11-05 17:12:36


Mathias,

Bra tips. Snygg!

Med vänlig hälsning

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Niklas

Publicerad 2014-11-05 21:20:19

Han Kjobenhavn har några otroligt tjusiga i sin AW14 kollektion

Postat av: Gustav

Publicerad 2014-11-06 10:29:56

Hej Samuel!
Minns att du för något år sedan körde några inlägg på temat stugsemester i fjällen. Har fått några dagars ledigt över mellandagarna och nyår oh då styr kosan till Sälen med några goa vänner. Det hade varit väldigt uppskattat med en special på stugsemester, kläder, mat och dryck :)

Tack för mig :)

Postat av: Dennis

Publicerad 2014-11-07 01:28:44

Vart är väskan (eller vad det nu är) ifrån?

Postat av: Filip

Publicerad 2014-11-07 03:27:43

Ser ut att vara från Comme Des Garçons med tanka på hur flärpen på dragkedjan ser ut @Dennis

Postat av: industribolaget

Publicerad 2014-11-07 08:17:53


Dennis,

Filip har rätt om väskan eller caset. Från Comme Des Garçons. Missade skriva ut det.

Tack för hjälpen där Filip!

Gustav,

Mysigt! Ja det måste jag göra ett till inlägg om.
Det kommer.

Med vänlig hälsning

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-11 13:51:38

Hej!
Letar efter trevliga ölglas. Dricker mestadels lager men även IPA:s. Har du några tips?
Mvh,
Philip

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela