Industribolaget i köket: Michelada

Publicerad 2014-07-18 09:05:36 i Allmänt, IB Köket,


Michelada är en mexikansk favorit. En "öldrink" som kombinerar salt, surt, beskt och lite sött. Passar riktigt bra under varma dagar i skuggan med en portion fish tacos. I Mexiko har varje bar sin egen blanding att utgå ifrån. Det ser inte så fräscht ut när de häller upp men smakar desto bättre. 

Jag gör så här hemma i köket:

Salta kanten på ett vattenglas. Pressa i juicen av en färsk lime, 2 tsk Worchestersås, några droppar Tabasco. Fyll sedan upp med is och häll över en ljus lager. Gärna Mexikansk. Toppa med en limeskiva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela