Utstyrsel: Egna stunder

Publicerad 2013-10-05 17:14:25 i IB Utstyrsel,

Ni kommer kanske ihåg den gamla reklamfilmen "När man vill vara sig själv för en stund." för Norrlands Guld. Ett mysigt budskap som blev väldigt framgångsrikt för bryggeriet. 

Jag skulle dock i dag välja att plocka bort "sig" så att det istället blir "När man vill vara själv för en stund." 

Det finns något fint och avslappnande i det. Att vara själv alltså. Inte ensam. Det är skillnad.
 
Nej, det jag menar är de där stunderna när man inte är på jobbet, inte hemma, inte online utan bara själv med en bok och en öl. Eller kanske en kaffe och en tidning. Eller bara en drink och sina egna tankar. Det är stunder jag tror vi alla behöver oavsett var vi befinner oss i livet. Därför har jag startat hashtagen #boköl. En samling för de egna stunderna med livets två goda. Häng gärna med på Instagram.
 
Bågar: Vasuma
Jeansjacka: Levis
Kavaj: GANT Rugger
Byxor: GANT Rugger
T-shirt: COS
Skor: Mark McNairy
Bok: The Racketeer/John Grisham

Kommentarer

Postat av: Hans

Publicerad 2013-10-06 20:55:04

Det är skillnad på själv och ensam men du verkar inte förstå betydelsen hos något av orden.

Postat av: E

Publicerad 2013-10-06 22:15:53

Herregud, tyst bara, Hans. Gillar det här. Du lyckas sätta fingret på en känsla, utan för att för den sakens skull göra det pretentiöst :)

Postat av: Greken

Publicerad 2013-10-07 13:25:30

Att inrätta en hashtag för att hylla självständigheten känns högst motsägelsefullt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela