Ichaicha är årets lunchställe

Publicerad 2013-11-26 12:45:00 i Allmänt,

Att äta lunch ute i centrala Stockholm är ett jäkla meck. Det gäller att pricka rätt i tiden för att inte bli nertrampad, sönderstressad och sjukt besviken. Skillnaden på en god och trevlig lunch med att hamna mitt i en scen ur World War Z är ungefär 13 min. För om du vill äta ok mat upplagd med någorlunda kärlek och slippa folk som hökar ovanför din plats för att hugga en extra stol så gäller det att gå ut i tid.
Klockan 11.17, inte en minut senare, lämnar jag kontoret för lunch. Då hinner jag nämligen före lunchkaoset, får glad serveringspersonal samt en lunchkock som har tid att lägga upp maten och samtidigt hålla den varm. Bäst under året har nudelstället Ichaicha inne på Mood varit. Kommer man i tid är sidfläsket kristpigt och grönsakarna fräscha. Men kommer du efter 11.30 är det hela havet stormar och då sjunker kvaliteten en aning. Extra plus för att de har gott om Sriracha ute på borden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela