Corner Club är årets bar

Publicerad 2013-11-25 08:55:00 i Allmänt,

Det händer mycket i Gamla Stan just nu och det är riktigt kul. I många andra större europeiska städer så är den gamla delen av staden oftast ett vibrerande och intressant bar och restaurangkvarter som faktiskt besöks även av stadens egna invånare. Något som brukar vara en bra indikator på kvalitet. Så har jag inte känt för Gamla Stan i Stockholm förrän nu på senare år. Le Rouge, Pastis, Pubologi, 19 Glas, Djuret, The Flying Elk, Gaston, Tweed Bar, Cultur och Pharmarium är några av nyöppningarna under de senaste åren. Min personliga favorit är dock cocktailbaren Corner Club. Det har blivit fem besök så här långt i år. Tidigt eller sent på dygnet har inte spelat någon roll. Servicen har varit perfekt och drinkarna är alltid svingoda. Årets bar i min bok.
 
Bild: Sazerac på Corner Club. Årets bar enligt Industribolaget.
 

Kommentarer

Postat av: Micael

Publicerad 2013-11-26 17:07:31

Kan bara hålla med, fick en Francos Fashioned och en trevlig stund med bartendern. Skönt ställe även om det inre rummet känns lite väl... terrakotta.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-11-27 08:50:58


Micael,

Ha ha, terrakotta, skön beskrivning! :)
Jag har lärt mig några knep till hemmabaren där. Riktigt trevlig personal.
Om du vill ha lite mjukare inredning så ligger Tweed lite längre ner på gatan. Där är det lite mer...kaptenshytt över det hela. Goda drinkar där med!

Allt gott!

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela