Att bo på hotell

Publicerad 2013-07-23 15:05:59 i Allmänt,

Om det är något jag gillar mer än flygplatser så är det hotell. Jag älskar att bo på hotell. För mig är det en enorm lyxkänsla att få gå in i ett rum som är städat, bäddat och iordningsställt bara för mig. Och om jag vill kan jag lyfta på luren och få hjälp med nästa vad som helst.
 
Jag tror jag gillar det så mycket eftersom det inte händer så ofta. Och hotellkänslan är många gånger förknippad med andra roliga händelser som bröllop, semestrar eller konferenser. När jag väl bor på hotell försöker jag få ut så mycket som möjligt av min vistelse. Finns det badkar så badar jag. Finns det kul flaskor i minibaren så smakar jag. Finns det pool så simmar jag. Frukosten ska testas och baren ska provsittas. Allt för att maximera känslan.
 
Sen hör det till att alltid ha teven på i bakgrunden hela tiden när man är på rummet. CNN är ett måste . Efter att jag ett år bott ganska mycket på hotell såg jag till att skaffa CNN hemma så att kanalen kunde stå på i bakgrunden när jag åt frukost innan jobbet. Det är något med vinjetterna som är lugnande.
 
Än så länge har jag inte bott på så många flådiga hotell. Det finaste bodde jag nog på nu i förra veckan. Doria Hotel i Bodrum. Ett stor fint semesterhotell uppe på en kulle. Infinity pool och en omelettkock till frukosten. Det är dock inte som att bo på hotell i en stor stad. Det är verkligen det bästa. Och det bästa "stadshotell" jag bott på så här långt är nog Mondrian Soho i New York. Ett litet men smart rum. Skön dusch, stor säng, snygg TV, iPad på rummet och Modelo Especial i minibaren.
 
Även på hotell har jag mina rutiner. Efter incheckningen packar jag upp på rummet. Kollar runt i alla lådor och botaniserar i minibaren. Efter det tar jag en dusch och kollar in vilka kanaler som finns på teven. Sen bär det av ner till lobbyn och baren. Personalen på hotellet är oftast bättre en den egna guideboken. Jag brukar fråga efter deras egna favoriter. Vilka barer är det som gäller, var hittar jag bästa hamburgaren, var ligger den bästa bokaffären osv. Nästan varje gång får man ett par riktiga guldtips.
 
Mitt hotellintresse har växt med tiden och blir bara större och större. Även om jag i dag läser mer om fina hotell än bor på dem så kan jag verkligen förstå personer som reser till en viss plats i världen bara för att på bo ett specifikt hotell. Det ska jag också göra en dag.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Oskar

Publicerad 2013-07-23 23:09:39

Det är just dessa texter som gör din blogg unik. Fantastiskt skön läsning!

Postat av: KoffeH

Publicerad 2013-07-26 20:01:39

Har du något tips på dubbelknäppt kavaj? För rimlig summa!

Postat av: Jakob

Publicerad 2013-07-30 12:56:41

Man får hoppas att du sitter och skriver många sådana här texter under semestern så du har material för hösten, gärna med en outfit till! Ha d gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela