Fotbollsglädje

Publicerad 2013-08-23 12:46:00 i Allmänt,

Fotboll är svett. Fotboll är glädje. Fotboll är sorg. Jag älskar fotboll.

 

Min mamma brukar berätta att jag under en av mina första knattelagsmatcher glömde bort att vi bytt sida i halvtid. Vid avspark tog jag helt enkelt bollen och satte av i full karriär mot mål. Alla skrek och försökte stoppa mig.

 

Jag hörde ingenting. Det var jag, bollen och gräset.

 

När jag väl lyfte blicken inne straffområdet för att ladda ett skott kände jag igen min kompis Martin som var vår målis. Förvånad stampade jag på bollen, vände på klacken, satte fart åt andra hållet och dundrade rakt in i den köttmur av lagkamrater och motståndare som jagat efter mig.

 

Till slut vann vi matchen med 2-1. Jag gjorde inget mål.

 

Så brukar det vara. Att jag inte gör mål alltså. Jag har aldrig varit bäst. Men heller aldrig sämst. En löpstark ytterback med bra inlägg. Min största styrka är nog att jag slår bra hörnor.

 

Efter studenten slutade jag med fotboll. Jobb på krogen, resor och annat skoj lockade mer. Under studietiden i Lund blev det Korpen på grus. Men sedan flytten till Stockholm för snart 5 år sedan har jag tagit upp fotbollen på lite mer seriös nivå igen. Eller seriös och seriös. Vi pratar division 7. Men det är sjukt kul. Tror faktiskt att min teknik blivit bättre efter det att jag fyllde 30. Måste vara alla teoretiska studier på Råsunda och framför teven som äntligen betalat sig.Numera köttar jag på inne på det centrala mittfältet och fotboll har nog aldrig varit roligare. 

 

Vad som dock kommit att bli än mer viktigt med åren är grejerna. Rätt shorts, tröja, strumpor och skor. Det är nästan halva grejen. Jag kan inte spela helt avslappnat om jag vet att jag "dubbelbrandar" tröja och skor. Allt måste vara från samma märke. Randiga tröjor är alltid snyggast. Och mörka färger inger respekt. Tyvärr spelar mitt lag i en enfärgad babyblå variant men det går ju att ändra på.

 

 

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2013-08-23 15:03:34

Härligt skrivet!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-08-23 16:08:23


Erik,

Tack! :)

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Div.7 xabi alonso

Publicerad 2013-08-23 16:40:54

Vilket lag lirar du i? Kanske man stöter på varandra.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-08-23 16:42:02


Div.7. xabi alonso,

Jag spelar i Mosebacke FF.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: FGullberg

Publicerad 2013-08-26 19:27:46

Babyblå kan aldrig va fel, tycker ni ska fortsätta på det. Kan aldrig bli för många himmelsblå i stockholmsregionen ;)
Framåt Malmö!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-08-27 08:10:20

FGullberg,

He he. Ja det ser ljust ut för er nu.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-10 19:24:19

Äh. Här händer inget längre! Trist för en blogg som var kul för några år sedan.

Postat av: viktoriansk

Publicerad 2013-09-12 21:10:50

1. Vi spelar i vitt och (imaginärt) Nantucket Red.
2. Vi spelar i Umbro, du får nog köpa nya skor.
3. Ditt lag är AC Furbo. Det där andra laget är din sidobusiness, som jag som klubbdirektör valt att överse tack vare MVP-prestationer på plan. Så länge punkt 1-3 är implicita, såklart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela