Tips: Stutterheim

Publicerad 2012-10-18 08:28:28 i Allmänt,

På tal om höst. Och regn. Alexander Stutterheim förtjänar all framgång med sina regnrockar som är ett hantverk med en fin historia. Nu släppar han en ny serie regnrockar med namnet STOCKHOLM. 600 rockar i 6 färger som är en lite råare variant av de rockar som sålts tidigare. En modell mer trogen hans morfars gamla orginalrock, den fina historia som fick mig att fastna för Stutterheim tidigare, med svetsade sömmar och en rå bomullsinsida. Finns att köpa på nätet och i den fina lilla butiken med det passande namnet Regn på Åsögatan i Stockholm.
        
 
 

Kommentarer

Postat av: Mathias

Publicerad 2012-10-18 22:25:38

Köpte mig en grön Arholma i våras. En riktig höjdare som jag varmt rekommenderar!

Postat av: MM

Publicerad 2012-10-19 12:50:36

Riktigt snygga regnjackor men jag har svårt att se skillnad på en Stutterheim och en Grundens. Därför föll valet på Grundens. Good shit.

Postat av: Simon

Publicerad 2012-10-19 14:18:19

Arholma skiljer sig ganska mycket från Grundens. Den är sydd och har tejpade sömmar samt ett innerfoder.

Stockholm har, förutom lite annan siluett, mest bara ett högre pris ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela