Industribolaget i New York: Café Select & Back Room

Publicerad 2012-05-03 08:36:46 i IB New York,

Fortsätter min lilla miniguide med lyckträffarna från senaste besöket i New York för snart tre veckor sedan. Café Select är en mysig liten restaurang på 212 Lafayette St (på andra sidan gatan från La Esquina). Köket fokuserar på Europa med dragning åt Schweiz. Jag åt moules till förrätt, steak frites till varmrätt och hallonsorbet till dessert. Lokalen är mysig med ett stort fönster ut mot gatan. Verkar vara lite av ett stammisställe då de flesta verkade känna personalen, som var mycket trevlig även mot oss. För att toppa en riktigt god middag så har Café Select ett litet Back Room. En hemlig bar bakom en ståldörr i köket. Back Room öppnar någon gång mellan 23 och midnatt. Så efter din kaffe på maten ber du bara servitören visa vägen genom köket in i den lilla baren. Det känns lite som att komma in i en inredd jordkällare. Det är inte stort. Men mysigt. Känns lite som Once Upon A Time In America. I ena hörnet finns en liten bar där bartender serverar rejäla groggar. Det är ingen cocktailbar ska poängteras (då bör man gå till PDT eller Death & Co) men här finns bra is och udda glas. Vi avslutade kvällen med varsin Jack Daniels & Cola och Gin & Tonic.


Kommentarer

Postat av: Jordan Retro 4

Publicerad 2012-05-15 11:19:46

Jordan Retro 4

Postat av: Jeremy Scott Shoes

Publicerad 2012-05-15 11:20:27

Jeremy Scott Shoes

Postat av: Polo Ralph Lauren Factory

Publicerad 2012-05-15 11:21:16

Polo Ralph Lauren Factory

Postat av: cheap jordans online

Publicerad 2012-05-15 11:21:58

cheap jordans online

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela