Utstyrsel: Svedda lår

Publicerad 2011-11-27 18:34:25 i IB Utstyrsel,

Jag har sprungit tre Stockholm Marathon i mitt liv. De första två gick uselt. Jag tog mig nätt och jämnt runt på värdelösa tider. Förra året gjorde jag ett ok lopp. Men det saknas 12 minuter för den, för mig personligen, magiska fyra timmars gränsen. Jag ska under! Inför mina tre senaste lopp har jag kört för mig själv. I spåret har  jag inbillat mig att ensam är stark. Tillsammans med P3 Dokumentär har jag väl spurtat förbi en och annan pensionär men helt utan resultat. Träningen har varit för dåligt helt enkelt. Men det blir ändring på det nu. Jag har insett att jag behöver stöd och motivation. Därför tvingar jag mig numera upp på söndagmornar för gatt å ner till Stockholm Stadion och gedigen löpträning. Tillsammans med ca 1000 andra par löpartights ser jag fram emot en lång vinter med intervaller, backträning, långpass, skavsår, svedda lår, svett, trötthet och energidryck. Jag ska erkänna att träningen i sig inte är så kul. Det är inte som att lira fotboll och plocka hem lite motion på köpet. Nej det bästa med löpningen är njutningen av att avsluta den. Att gå i mål. Och kanske framförallt smaken av en krämig proteinshake med vaniljsmak. Kanske den bästa anledningen att träna över huvudtaget. 

Kommentarer

Postat av: Jason

Publicerad 2011-11-28 12:04:58

Äger du ett komplett Nike set på riktigt?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2011-11-28 12:55:31



Jason,



Nästan. Köpte nya skor när jag var i New York sist. Bra pris! Tights, shorts och underställ sedan förra säsongen. Jackar dock ny jacka och kan inte "double-branda":)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Rickard

Publicerad 2011-11-29 00:18:00

Tips! http://store.nike.com/se/en_gb/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-102202/pid-422643/pgid-422644

Postat av: Jason

Publicerad 2011-11-30 20:29:28

Inte illa!

Postat av: gentlemannaguiden.com

Publicerad 2011-12-05 06:48:57

Följ träningsprogrammet på Marathon.se, http://beta.marathon.se/traningsprogram , så kommer det säkert att lyckas. Jag lyckades ta mig in precis på min måltid 3.30 tack vare denna...

Postat av: Coach Outlet Store Online

Publicerad 2011-12-17 09:47:45

This is a very good idea! Just want to say thank you for the information, you have to share Coach Outlet Store Online

. Just continue to write such a position. I will be your faithful reader. Thank you again.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela