Slipsen Lyman: Nr 5/100

Publicerad 2010-09-30 08:51:31 i Slipsen Lyman,

Det finns 100 st exemplar av slipsen Lyman där ute i världen. Varje slips är märkt med sitt eget unika nummer och med slipsen följer en e-postadress dit ägaren kan skicka sin egen story och bild. Utöver det unika slipsnumret blir man helt anonym och inlägget publiceras här på Industribolaget.


Nr 5/100

 

Det regnar ute. Igen. Jag försöker komma ihåg när jag kände solen mot mitt ansikte senast. Inser att det var förra helgen. Åtta dagar sedan. Vilket skitland vi lever i.

 

Regnet smattrar mot rutan. Påminner mig om cinco de mayo och de små smällarna som barnen slängde på gatorna när jag var i Baja California för fyra år sedan. Förvånar mig att det verkligen var så länge sedan. Om jag blundar kan jag fortfarande känna Mexicos lukter, smaken av chili och lime i luften. Ljudet av kött som steks på grillar, den gul och rödaktiga tonen som färgar alla intryck. Den knallblå himlen och solen som obarmhärtigt slår ner mot en. Svetten som rinner ner längs min rygg när jag smeker bort kondensen från Coronan som jag precis beställt in.

 

Vi måste åka bort någonstans igen tänker jag. Bort från regnet och den grå verkligheten här.

 

Jag står endast några centimeter från fönstret och märker att min andedräkt ångar ett nästan perfekt hjärtformat märke på glaset framför mig. Hoppas det är ett tecken. Jag hör hur min kollega vankar nervöst bakom mig och jag tittar ner på min kostym för att se att allt fortfarande ser bra ut. Tog den gråa idag. Den sitter perfekt. Benen precis lagom långa. Kavajen som sitter åt längs axlarna och smiter åt min kropp men är inte för snäv. Jag drar åt slipsen för fjärde gången. Hinner jag gå in på toaletten och dubbelkolla att den sitter bra? Jag känner mig orolig. Idag för första gången på flera år valde jag en four in one knut. Slipsen var för grov för min vanliga halv-windsor. Såg ju snyggt ut hemma men sitter den fortfarande åt? Precis innan jag hinner vända mig om för att kontrollera de logistiska förutsättningarna i jakten på spegel hör jag den stora ekdörren öppnas. Den knarrar inte utan snarare är det ljudet av luften som flyr fram från den tunga dörren jag hör.

 

Efter en runda av handskakningar kliver vi in. Rummet är till skillnad från många av de övriga kontoren på våningen stort. Riktigt stort. Fönster som vetter mot både vattnet och operan. Två röda persiska mattor på trägolvet. I taket ser jag att det fortfarande finns kvar fresker från när huset byggdes. Ett stort skrivbord står diagonalt över ena hörnet, föredömligt rent förutom ett häfte papper som ligger uppslaget bredvid datorn. Vi tar plats i den ena soffan mittemot skrivbordet.

 

Jag försöker släta ut pappret som skrynklats av min svettiga hand och harklar mig. Det är dags. Jag känner de andras ögon på mig. Avvaktande. Inväntande. Jag borde ha kollat slipsen tänker jag igen och säger "Tack för att ni bjöd in oss till departementet idag. Precis som ministern påpekade innan så är detta en mycket viktig fråga..."

 

Dagen har börjat.

 

 

Kommentarer

Postat av: F.C

Publicerad 2010-09-30 09:31:15

Jo för att man går ju på ministermöte med dåligt knuten slips som på bilden, och utan att ha knäppt kragen. Tveksamt va. Plus att allt mannen nojjar sig över har han ju på bilden inte brytt sig ett skit om. Sen undrar jag vem i regeringen som har de arbetsförhållandena. För han är väl kvar i sverige, iallafall om man skall tro texten.



Nej, detta lät lite krystat och "bull"



Tyvärr....

Postat av: Jo

Publicerad 2010-09-30 10:36:29

Började faktiskt att fnissa av inledningen. Förlåt.

Postat av: Henrik

Publicerad 2010-09-30 22:52:14

Mäklarspråk. Igen.

Postat av: Jim

Publicerad 2010-10-01 00:36:50

Jag tycker det är en väldigt dålig ton som förs här. Kom igen nu grabbar och ryck upp er. Som mamma alltid sa när man var liten "det är bara en story och sånt händer inte i verkligheten"

Kör hårt och länge leve Lyman!!

Postat av: Frank&Rémy

Publicerad 2010-10-01 22:42:59

Visserligen är vi lite sena, men ett stort grattis till samarbetet/slipsen! VI gillar den starkt! Keep up the good work!



Peace&Love

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-02 09:00:48

Jag gillar det!!

Postat av: Gabriella Frost

Publicerad 2010-10-03 23:46:35

Älskar att varje slips får sitt liv. Önskar att det vore framtidssäkert och även en femte seconhandägare till en av slipsarna fortsätter skicka in sina historier.



// Bella

Postat av: fashionformonkey

Publicerad 2010-10-09 00:15:10

exakt det tyget har jag på en cheap monday skjorta, inte möjligtvis så att du gjort en slips utav det?

Postat av: factory coach outlet

Publicerad 2011-02-23 02:46:16

Very good point, and thank you for sharing! Your forum is so different from us, very nice!

Postat av: Coach Outlet Online

Publicerad 2011-12-14 02:35:10

3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela