Utstyrsel: Lagom inspirerande söndagspromenad

Publicerad 2010-10-25 20:42:32 i IB Utstyrsel,

Den här bilden skulle egentligen har publicerats igår eftersom det var söndag. Passande för en lagom inspirerande eftermiddagspromenad från fik eller lägenhet bland höstlöven. Det här är tiden när jag vrider ut de sista ur årets Converse och leker med lager på lager eller fryser extra mycket då jag försöker vägra tjocktröja eller vinterjacka.


Rock: Our Legacy
Skjorta:45rpm
Jeans: Our Legacy
Skor: Converse
Mössa: Mads Norgaard
Halsduk: H&M


Lyssna gärna på den här gamla låten från Chemichal Brothers skiva "Surrender". Låten heter "Asleep from day" och påminner mig starkt om den där sorgliga scenen i Robin Hood (den tecknade versionen) när Broder Tuck spelar på sin kyrkorgel i regnet. Har inte lyckats tar reda på om det är en sampling på sången. Om ni vet får ni gärna skriva en kommentar. Bra höstlåt är det i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Incinerate!

Publicerad 2010-10-25 22:27:41

Vad är det för fodral som medverkar i outfiten? Som vanligt mycket bra inlägg som du postar Samuel! Sluta inte med det som du gör så bra ;)

Grattis för övrigt ang. samarbetet med Gant, keep it up.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-10-26 08:23:56



Incinerate,



Tack för det! Fodralet är en omärkt bild som jag hittat. Vet inte vad det är för märke eller var den kommer ifrån. Jag gillar verkligen färgen och tycker det passar till mycket.

Se det som inspiration. Finns säkert andra där ute som går att köpa.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Simon

Publicerad 2010-10-26 21:27:35

Är halsduken (HM) från i år? Eller är den gammal? Är i behov av en ny halsduk...

Postat av: Frank&Rémy

Publicerad 2010-10-27 11:52:38

Monsieur Samuel, vad för modell är det på conversen egentligen? Ser inte ut som klassiska All Stars, eller har jag fel?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-10-27 12:01:19



Simon,



Den är gammal. Men halsdukar finns det gott om:)

Själv satsar jag på en grå och en mörkblå som går bra ihop med kavaj.



Frank & Rémy,



Även där en gammal bild...Har svårt att hitta bra nya bilder på vintage. Men jag tycker det ser ut som en lädermodell. Kanske ett gammalt samarbete? Du har nog rätt att det inte är en orginalmodell.

Det var mest den slitna känslan som jag var ute efter när jag satte ihop bilden.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2010-10-28 11:37:59

Samuel,



Jag tycker det är dags för dig att inspirera oss i valet av vargavinterjacka!



/K

Postat av: David

Publicerad 2010-11-03 08:38:56

Trevlig och avslappnad outfit!



www.urbanperspective.se



/D

Postat av: wow gold

Publicerad 2010-11-16 10:37:20

Write good, we have to study hard

Postat av: LParker

Publicerad 2010-11-21 13:00:23

Det är Hope Sandoval som sjunger.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela