Utstyrsel: Gympaskor och kavaj

Publicerad 2010-03-15 21:56:30 i IB Utstyrsel,

Det här med gympaskor och kavaj är en balansgång. Går man åt fel håll finns det risk att man vaknar upp som journalist på TV4 Sporten. Jag har genom åren haft svårt att hitta kombinationer som fungerar trots flera försök. Slutsatsen är att alldeles för nya och för vita skor går bort. Istället behöver skorna vara lite slitna men ändå inte för mycket festival. Kombinationen i dagens utstyrsel tycker jag är ok men som sagt det är en balansgång.


Kavaj: Esemplare
Skjorta: J.Crew
Slips: Garbstore
Skor: Converse
Bågar: Persol
Jeans: Our Legacy

Kommentarer

Postat av: olle

Publicerad 2010-03-15 22:27:28

Vad är det för modell på conversen?

Postat av: Patrik

Publicerad 2010-03-15 22:36:26

Helt i min smak!

Tack för en mkt trevlig blog.

Postat av: John

Publicerad 2010-03-15 22:36:55

starbucks känndes ju "fräscht"... Jodåsåatte..

Postat av: Markus

Publicerad 2010-03-16 03:28:36

Mycket läckert. Önskar att budgetkedjorna tar in en ofodrad kavaj snart. Hittills har jag endast funnit lämpliga exemplar i 2000-kronorsklassen. Och det är banne mig väl saftigt för en student!

Postat av: Industribolaget

Publicerad 2010-03-16 08:29:18



Markus,



Kolla in Made in the Shade, These Glory Days och Vailent som finns på SOLO och Carlings.



Patrik,



Kul att du gillar bloggen!



John,



Never fails :)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Fredrik D. Säker

Publicerad 2010-03-16 08:43:22

Vad är det med folk och Starbucks? sämre kaffe får man ju leta efter.

Mycket fin outfit däremot.

Postat av: Simon

Publicerad 2010-03-16 08:51:27

Oj, det här gillade jag lite extra! Kul hur du matchat bågarna med notebook,- dokumentportföljprylen.



Det jag tror är grejen med Starbucks är att det har nått storstadsromantiskt över sig. Man är på väg till ett möte, en dejt, en träff med en gammal vän. Men hittar några sekunders lugn på ett Starbucks (skulle kunna vara nått annat, men just Starbucks finns överallt) i stressen mellan promenaden från jobbet innan man hoppar på ett skytrain, tunnelbana eller spårvagn till favouritstadsdelen som har den mysigaste puben med den charmigaste personalen.

Postat av: Industribolaget

Publicerad 2010-03-16 08:58:07



Fredrik & Simon,



Det jag försökte fånga var någon form av campus/stadslook som tog mig tillbaka till tiden i USA. På Campus var det helt enkelt dåligt med kliniska espressobarer och glada italienare. Där fick man helt enkelt nöja sig med Starbucks, Coffebean & Tealeaf eller lite mer hippieinriktade Java Jones. When in Rome som man brukar säga.



Simon,



Kul att du såg den lilla detaljen med bågar och väska :)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-16 08:59:00

Olle,



Modellen heter All Star Off White, tror jag :)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Ronald

Publicerad 2010-03-16 14:09:21

I recently discovered your blog, I like it very much, especially the Utstyrsel. You have such good taste, very inspirational. (Its a pitty I can't understand the language.) Keep up the good work!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-16 14:17:35



Ronald,



Welcome! I'm happy you like the blog. Usually the short text desrcribe the "feeling" behind the Outfit. Who knows maybe I will go international in the future :)



Cheers,



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Kristian

Publicerad 2010-03-16 15:17:32

Tja,



Har sett att du har en förmåga att hitta riktigt snygga dokumentmappar. Har du några förslag på cleana dokumentmappar som ligger under 1500kr?



Btw en alltid läsvärd blogg!

Postat av: Simon

Publicerad 2010-03-16 16:01:28

Skulle du stoppa in skjortan eller låta den hänga utanför?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-16 16:16:39



Simon,



Bra fråga där! När skjortan har ett tjockare tyg och är lite kortare i modellen så tycker jag det kan vara ok att ha den hänga utanför tillsammans med slips eller utan. Ser dock lite väl sloppy ut om man inte stänger kavajen så det får man tänka på.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Alve

Publicerad 2010-03-17 09:08:10

Markus: Made in the shade kavajen (från SOLO) som Samuel äger och ofta postar på bloggen kostar en tusenlapp och är mycket fin. Den har dock en ganska låg knäppning, om du föredrar en högre knäppning borde du kolla in Samsøe Φ Samsøe. Dem har en ofodrad marinblå kavaj som sitter riktigt bra med högre knäppning, kostar 1700 i svenska butiker.

Finns även på deras webshop:

http://www.samsoeshop.com/men/node/888/



Mvh Alve

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-17 11:04:07

Alve,



Bra tips där! Ska kolla in kavajen jag med :)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: V

Publicerad 2010-03-17 16:55:08

Hejsan! Skinnfilofaxen (?), var är den ifrån?

Skulle inte du, med din klockrena stil och precision, kunna göra ett inlägg med budgetväskor?

Postat av: ric

Publicerad 2010-03-17 17:48:27

Fan, balansgång? Känns lika naturligt som att ha någon grövre skinnsko, vilket du verkar förespråka i de flesta andra fallen. Kavaj är väl aldrig svårmatchat? Det är ju i klass med Cardigan

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-18 08:17:16



V,



Dokumentmappen hittade jag bara på Flickr och den var tyvärr inte märkt med något märke. Sorry.



Ric,



För mig känns det inte alls naturligt att köra sneakers och kavaj. I nio fall av tio väljer jag andra skor men som sagt jag letar och prövar alternativ.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Markus

Publicerad 2010-03-19 14:39:40

Tack för infon Samuel och Alve! Jag provade en på Solo för ett tag sedan, i mörkblått med bruna knappar, det är nog den du har Samuel! Men den var för kort för långe Markus.



Ska kolla in Samsoe!

Postat av: mikaela

Publicerad 2010-03-19 15:09:39

Vill du tjäna pengar på din blogg gå in på FASHIONOFMIKAELA.BLOGG.SE , och klick på länken.

Postat av: robbie

Publicerad 2010-03-19 16:32:27

skulle du kunna lista ställen där man kan få tag på liknande? kavaj älskade den ..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela