Semesterrapporten

Publicerad 2009-08-06 20:46:38 i Inspiration,

Dags att avlägga rapport från äventyret i Barcelona förra veckan som lite grovt kan sammanfattas med orden cava, korv, dans och Zlatan. Vi kunde självklart inte hålla oss när kungen kom till stan och var med när cirkus 60 000 galna Catalaner tog emot honom på Camp Nou. Det var stort helt enkelt! Men vi lägger Zlatan till handlingen för en stund och snackar lite Barcelona som stad.
Det var andra gången jag var där och jag ska säga att det är en kul stad. Dock är jag inte helt frälst och upp över öronen som alla Barcelonasvenskar man träffar överallt. Nattlivet är det som lockar, staden i sig, njaa det finns bättre ställen på klotet.



Roligast hade jag på nattklubben Sutton Club, bästa baren vi besökte var Gimlet (El Born), bästa smakupplevelsen infann sig på Can Paixiano. Måste nog säga att Can Paixiano (bilderna till höger) var höjdpunkten på resan, en livlig cava bar med fantastiska korvar. Testa Xorizon i fralla med den hemgjorda senapen! Vi var där varje dag efter att vi legat på stranden och blev lite dimmiga innan siestan.

Kommentarer

Postat av: Bastian

Publicerad 2009-08-08 23:36:37

Champagnerian är helt klart min favorit oxå, dimmig är rätt ord, ibland både före och efter standen. Hur var shoppingen annars? Det var det enda jag blev besviken över.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela