Utstyrsel: Fredag hela veckan

Publicerad 2008-10-21 21:36:15 i Allmänt,

Idag på lunchen noterade jag den breda floran av stilar på kontorsfolk. Jag fick intrycket av att det är ganska mycket "casual friday" hela veckan. De flesta körde jeans men gjorde misstaget att använda samma kavajen från kostymen. Lägg till en stor psykadeliskt mönstrad slips. Det ser inte snyggt ut, framförallt då kavajerna var på tok för långa. 
Vid kaffet fnulade jag då lite på hur man skulle kunna skapa en modern kontors utstryrsel.

Rock är ju stiligt tänkte jag, samma sak med en button-down skjorta. På bilden syns ett exemplar från Obedient Sons men den som jag själv har är från JCrew och jag använder den till allt. Den perfekta skjortan. Ok,  i alla fall, rock och button-down, lägg nu till ett par fina klassiska skor och en crew neck. Vill man leva stort kan man slänga fram en fluga som bonus. På toppen är Palmemössan given. Skjortan ska INTE vara instoppad utan hänga fram lite så där bara.

Missförstå mig inte nu, jag älskar verkligen kostym och slips men ibland är det kul med variation. 



Mössa: Our Legacy
Rock: Acne
Tröja: Nom De Guerre
Skjorta: Obedient Sons
Jeans: Golden Goose
Skor: Rokin

Som ni kanske märkt är Photoshop tillbaka och jag tackar min gode vän El Capitan för hjälpen. 

Kommentarer

Postat av: Jacob

Publicerad 2008-10-21 23:18:55

Kul att du ökat takten och börjat leverera trevliga inlägg igen. Gillar den här sidan skarpt. Vore dock roligt om du inte gjorde dina nya bilder så små, går inte heller att klicka på dem för att se detaljer.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-21 23:23:13

Varför kallar du det för Palmemössa??? Det är väl en Göran Persson-mössa?

Postat av: Erik

Publicerad 2008-10-21 23:48:45

Häligt med mycket inlägg som tidigare! bästa bloggen på nätet!



Keep up the good work!

Postat av: Viktor

Publicerad 2008-10-22 01:58:34

Instämmer med ovanstående! Din blogg är en otrolig inspirationskälla, och den senaste mängden uppdateringar är uppskattad!



Förövrigt så kan du vara lugn, jag och gänget håller ställningarna här nere i Lund, skorna är putsade och benan kammad!



Klart slut.

Postat av: Kricke

Publicerad 2008-10-22 07:22:02

De inlägg du skriver med tillhörande bilder är en sann inspirationskälla, men... Det är alltid ett men.

Jag har efterlyst det tidigare och jag gör det igen - större bilder, tack. Jag vill gärna se någon detalj ibland. Lite jobbigt att sitta med lupp mot skärmen.

Postat av: Fredo

Publicerad 2008-10-22 10:39:32

Bra analys!



Själv skulle jag vilja rekommendera en lite mera dressad variant som ändå inte är på kostym-nivå.



Rocken som du skriver är ju det självklara ytterplagget så här på hösten. Under kan man då ha skjorta, slips (enfärgad el mäjligen randig) och en stickad tröja (rundhalsad el. v-ringad). Har dock svårt med jeans till detta så ett par mörka byxor och ett par snygga läderskor passar bättre.



Så tycker jag man får till en avslappnad men ändå dressad kontorsoutfit!

Postat av: JD.

Publicerad 2008-10-22 12:34:56

Gillar looken skarpt, osäkert för mig med fluga till men det är en smaksak.



/JD.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela