Utstyrsel: Broken Preppy

Publicerad 2008-11-04 23:35:26 i IB Utstyrsel,

Preppy har utan tvivel varit en av de ledande stilarna under 2008. Jag gillar det och har anpassat stilen efter mig själv. Som jag tagit upp tidigare så är det en liten balansgång mellan att vara stilig i preppy, för gubbig eller helt enkelt se ut som en julgran som Mimmi från Reine och Mimmi i fjällen har klätt.
Jag gillar den slitna preppyn eller det internationellt gångbara "broken preppy". Det kan till exempel vara en button-down skjorta till en blazer, ett par jeans och ett par välanvända Converse. Varför inte bryta av med ett par rejälare kängor till fluga och blazer. Man kan kombinera i massor och det gäller att hitta sin egen stil.

Då det är valnatt och spännande värre så jag slängde ihop tre utstyrslar på temat "broken preppy". Som ni ser har jag utgått ifrån en härlig kavaj i lite annorlunda modell från Needles. 




Kavaj: Needles Kavaj: Needles Kavaj: Needles
Skjorta: Ralph Lauren Skjorta: JCrew Skjorta: Our Legacy
Slips: Banana Republic Fluga: Banana Republic Jeans: Golden Goose
Skor: Converse Skor: Rokin Boots: Hope
Jeans: Levis Väska: Leonard Hayden Bågar: Ray Ban


Sen vill jag även passa på att tacka Alexander för hjälpen med bloggens nya design. Det är de små detaljerna som räknas. Gå gärna in på Alexander och kollegan Peters vardagsblogg, http://workisafourletterword.wordpress.com/

Avslutar inlägget med en härlig bild jag googlade fram som jag tycker någorlunda fångar vad jag menar med broken preppy.



Det är de smutsiga skorna som gör det hela. Känslan ska vara att man försovit sig med en vacker dam vid sin sida. Inte fått ordning på håret, slipsen lite på sne, lite leriga gympaskor, en anteckningsbok och penna i högsta hugg på väg till en viktig föreläsning. Det är broken preppy.

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2008-11-05 07:35:13

Den stilen har du introducerat för mig. Jag är väldigt tacksam för det. Och det känns helrätt. Jag gillar framförallt det tidlösa och alla klassiker.

Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Publicerad 2008-11-05 07:37:13

Riktigt fina kläder !



/ En tjej i storstan

Postat av: skånska

Publicerad 2010-05-11 13:00:52

Snygga kläder, men jag är tacksam att Du ser nytrare och snyggare ut

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela