Konsten att bära fluga

Publicerad 2008-08-28 11:29:35 i Allmänt,

Vänner,

Jag har under en längre tid funderat över det här med att bära fluga. På nyår har det sedan ett par år tillbaka varit ofrånkomligt då smoking har gällt på tillställningarna jag besökt. För mig har då själva njutningen legat i att få släppa ut den på efterfesten och som en Dean Martin luta mig tillbaka i en stor brun läderfåtölj med en cognacskupa i handen.
Men sen slog flugtrenden igenom och flera designers gav ut mindre flugor i blandade mönster och färger och flugan blev mer och mer av en vardagsgrej. I sommar har det även kommit en drös överdimensionerade flugor som ser ut som något jag kude gjort i syslöjden i 5:an. Dessa kan man nog mest bära upp om man väger 55kg och är en likblek stylist som driver omöjliga modebloggar. 
Jag föredrar de små versionerna till vardags och knuten till fest. Enligt mig är det lite av ett vågspel att försöka se skön ut i fluga på en tisdag eller mest spankulera omkring som Carlton eller den där mysko snubben som skriver på Aftonbladets baksida.



Bilden ovan är från min personliga favorit Band of Outsiders och syns i ett reportage i septembernumret av Men´s Health.
Så där skulle jag inte har några som helst problem med att klä mig en helt vanlig tisdag.

Kommentarer

Postat av: PN

Publicerad 2008-08-28 15:22:13

Bra inlägg!



Sedan ett år tillbaka bär jag ofta fluga. Cirka 3-5 dagar i veckan. Har samlat ihop ett tjugotal under året som gått. Pröva det, du lär inte ångra dig.

Postat av: Ernst

Publicerad 2008-08-28 21:04:48

OMG vilken pik mot stackars klang! Bra inlägg dock!

Postat av: Ola

Publicerad 2008-08-29 12:21:22

Svårt att inte se ut som ett modeoffer, tycker jag. Kolla bara på alla bildspel från cafès stora modefest. Känns onekligen som alla är för "rätta" för att det ska kännas rätt. Så... fluga är svårt just nu, tycker jag.

Men du... lycka till! Fluga är ju endå ganska coolt ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela