IB Shop & Bar

Publicerad 2017-08-21 10:48:57 i Allmänt,

I förra veckan skrev jag om mitt nya samarbete med Apprl. Ett samarbete som innebär att jag blivit curator för en webshop med innehåll från ett urval av varumärken och butiker. Då skrev jag även om min dröm att öppna en egen fysisk butik. Kommer som sagt inte hända men man kan alltid drömma och skissa här på bloggen. Så precis som jag gick lös på tanken om ett eget hotel (läs om The Gunnar Hotel här) så har jag nu skissat på lokal och inredning för vad som i drömmen skulle bli IB Shop & Bar (arbetsnamn).
 
 
I drömmen ligger butiken inne i Birger Jarls Passagen. I min mening Stockholms finaste lilla shoppingstråk. Dock finns det inte så mycket där som lockar mig i form av utbud. Men det skulle jag nu ändra på. Lokalen behöver vara tillräckligt stor att rymma tre delar med kläder, böcker och bar/café. Inredningsmässigt skulle jag säga att det är som om J.Crew, A.P.C, Sur La Table och Barnes & Noble fått ett kärleksbarn. Här finns ett urval av bra fackböcker inom mat, dryck och design från favoritförlagen, Phaiodon, Gestalten, Ten Speed Press och Natur & Kultur. Självklart finns även alla böcker från Anthony Bourdain Books och de bästa deckarna på storpocket. Utöver det finns en liten tidningshörna med allt man kan önska sig. Självklart man kan köpa med sig allt från doftljus, anteckningsböcker och en bra penna till mockasneakers från CQP, solglasögon från Moscot och en vacker Magnum PI-skjorta från Gitman Vintage. När man handlat färdigt tar man en plats i baren eller på caféborden ute i passagen. Där man njuter av en kaffe, eller en iskall lager från någon av samarbetsbryggerierna. Vi kommer att rulla runt på Birra Morretti, Modelo, Goose Island, Kona Brewery och Nils Oscar. Behöver man ha någonting att tugga på så finns croissanter och kanelbullar från Valhalla Bageriet samt mackor som görs på plats. På menyn finns alltid en cubano, en muffuletta och en torta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela