Utstyrsel: Ett päron till morgonfarsa

Publicerad 2018-12-12 20:35:01 i Allmänt,

Julaftonsmorgon. Viktig att inte sova för länge. Bäst att gå upp innan alla andra för att få dricka en kopp kaffe i stillhet själv framför granen. Tänd inte upp för mycket. Utan likt en dikt av barfotalöparen Ernst Kirschsteiger låter du juleljusen smeka över din flanellpyjamas när du sjunker ner i soffan med tidningen. Har du tur visas Duck Tales på gammel-TV eller kanske en Fraiser julspecial. Drömmen. När du känner att det är dags för resten av familjen att vakna vrider du upp volymen  Mauros Scoccos cover på Ulf Lundells "Snart kommer änglarna att landa" och kokar mer kaffe. 
 
 
Pyjamas: Sleepy Jones
Tofflor: Quoddy
Mugg: Stumptown
Bågar: Cubitts
Tidning: Monocle Winter Edition

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela