Utstyrsel: Älskade spion

Publicerad 2016-04-29 11:22:00 i Allmänt,

Det finns en scen i Tony Scotts mästerverk Spy Game där huvudkaraktärerna, som spelas av Brad Pitt och Robert Redford, äter frukost på en uteservering i Beirut. Brad Pitt är klädd i safariskjorta, väst och keps. Han ska föreställa någon form av krigsofotgraf. Robert Redford  sitter i sliten skinnjacka och pilotglasögon. Jag älskar den här scenen. Den får alla mina agentfantasier att flöda fritt. Det har gått så långt att jag kommit på mig sjäv ta långpromenader med barnvagnen ner till ambassadkvarteren på Östermalm. Jag räknar diplomatbilar och fantiserar om personerna jag möter på gatan. Vad gör hon här med blommor kl 12.45 en helt vanlig tisdag? Varför sitter den där gubben i skuggan och läser Financial Times när det är så kyligt i luften? Det är bara några av frågorna jag ställer mig själv i vardagsfantasin. Min lediga agent har dock inte keps och vest. Jag satsar på rock, luvtröja och sneakers. Lagom avslappnat och snabbt.
 
Rock: Theory
Tröja: GANT Rugger
T-shirt: Levis Vintage
Jeans: A.P.C
Skor: Common Projects
Mössa: J.Crew

Kommentarer

Postat av: SE

Publicerad 2016-05-02 20:36:32

Cafe hade ett modereportage för säkert 6-7 år sedan vid namn "älskade spionstil" med Brad Koenig som gick i exakt de vibbar du refererar till. En googling gav inget, men kanske kan nån snäll läsare bidra med nummer/år?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela