Krognyheter i Stockholm

Publicerad 2015-01-30 09:24:00 i IB Stockholm,

2014 var ett bra krogår. Mycket nytt som kom och där Kommendören var min personliga favorit. 2015 verkar inte bli sämre. Det fullkomligt regnar nyheter om barer och krogar som snart slår upp dörrarna. Kul! Jag har plockat ut tre favoriter som jag ser fram emot lite extra mycket.
 
Bottles ska vara en pop-up bar i samarbete med bartenders från Shibumio och Little Quarter. Det lovar mycket gott. Enligt hemsidan och Instagramkontot blir första adressen Lilla Nygatan 5.
 
Eggs Inc. verkar också väldigt bra. Som den frukostälskare jag är kommer jag direkt att hylla alla initiativ till att bredda utbudet för god mat på morgonen. Bakom det nya konceptet står bland annat Andreas Hedlund som blev Årets kock 2002. Enligt hemsidan ska det serveras stans bästa äggröra och andra frukostspecialare framt till kl 11:00 då det blir en lite matigare meny med ägget som hjälte. 
 
 
 
Den tredje nyheten är mycket glädjande att Bar Central, kanske det trevligaste och godaste stället på Södermalm, ska öppna en syskonkrog med samma namn på Birger Jarlsgatan. För mig blir det bara ett stenkast från kontoret. Som en dröm. Stans bästa schnitzel och massvis med god pilsner. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Stellan

Publicerad 2015-01-30 15:16:59

Gillar verkligen de här inläggen. Som stugsittande småbarnsfar behöver man dessa glimtar från en annan verklighet. Och listan på ställen som ska besökas, när tillfälle ges, blir bara längre.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-01-30 15:32:01


Stellan,

Kul att det uppskattas! Jag har planerat fortsätta med denna typ av tips då mat och dryck är ett stort intresse. Förhoppningsvis blir det en matig (hö hö) guide till Stockholm i slutet.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Mange

Publicerad 2015-02-01 22:37:11

Älskar Eggs Inc.. men vart kommer det att vara? Hemsidan har bara siffror som skvallrar om årtalet 2012...

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-02-02 08:44:56


Mange,

Ska ligga på Regeringsgatan i höjd med Gallerian om jag fattat det rätt.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Mange

Publicerad 2015-02-02 22:03:28

Hej igen!
Regeringsgatan 26 finner vi ägglunchen numera. Öppnade idag, 2 feb!

Postat av: ind

Publicerad 2015-02-03 09:10:12

Mange,

Guld!

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela