Industribolagets Stockholmsguide: Hjerta

Publicerad 2014-05-29 12:24:23 i IB Stockholm,

Hjerta på Skeppsholmen är en bortglömd gömd oas. Många håller till höger när de kommit över bron men sväng istället vänster och hux flux har du en träbrygga under fötterna, hör vinden vina i båtmaster och känner doften av tjära. Det är som en expresstunnel ut i Skärgården. Här vid bryggan, i en gammal torpedfabrik, ligger restaurang Hjerta. Klassiskt kök och en väldigt mysig uteservering som gjord för en #boköl. Häromveckan var jag lite rädd att de bommat igen men nu läser jag med glädje att Hjerta öppnar upp med ny meny och uteservering bland båtarna. Köket ska fokusera på svensk sommar med mycket rök. Låter kanon i mina öron. För den som gillar öl har Hjerta ett bra utbud av godis från Nynäshamns Ångbryggeri. Industribolaget recommends!
 
Bild: En #boköl på Hjerta från förra sommaren. Dela gärna boktips och god öl under #boköl på Instagram i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela