Utstyrsel: ICON

Publicerad 2011-10-31 20:47:27 i IB Utstyrsel,

I like the little things.
- Leo McGarry

Jag gillar också de små men viktiga detaljerna i livet. Njutningen av att sitta vid en bardisk och se bartendern tillreda min nyligen beställda Old Fashioned. Känslan när jag tar en klunk Cola efter den första tuggan på hamburgaren och inser att den är alldeles perfekt kyld av riktigt bra isbitar. Ljudet när jag öppnar matlagningsölen innan fredagsmiddagen ska börja tillagas. Eller känslan av att känna tidningspapper av riktigt fin kvalitet mellan fingertopparna till en god söndagskaffe.

Kavaj: YMC
Skjorta: J.Crew
Chinos: GANT Rugger
Skor: Our Legacy
Ryggsäck: Yuketen
Mössa: Oliver Spencer
Bågar: Ray Ban
Tidning: ICON

Kommentarer

Postat av: Jakob

Publicerad 2011-10-31 23:44:21

Kan hålla med dig om det där.

Ska till stockholm tors-sön. Vad får jag inte missa? Förutom Bon Iver/Bob Dylan då.

Glad för alla tips då schemat än så länge är rätt så blankt.

Postat av: victor

Publicerad 2011-10-31 23:58:31

Riktigt snygg kavaj, har du någon länk till den?

Postat av: heh

Publicerad 2011-11-01 00:03:53

nu skoja du va? "Eller känslan av att känna tidningspapper av riktigt fin kvalitet mellan fingertopparna till en god söndagskaffe."

Postat av: Anders

Publicerad 2011-11-01 13:17:21

Jag gillar den avslappnade stilen, har själv inte läst icon men är riktigt nyfiken på tidningen! Håller med dig om dom små detaljerna!

Postat av: Peter

Publicerad 2011-11-01 14:15:07

Hmm... Citatet från Leo McGarry är ju taget lite ur sin kontext. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-02 00:22:53

Du skulle inte kunna göra en utstyrsel med en den röd svarta skjortan från our legacy?

Postat av: Nicklas

Publicerad 2011-11-02 07:39:57

Snygg kombo!



Detaljer gör helheten :)

Postat av: Simon

Publicerad 2011-11-03 08:30:03

#Jakob



- Our Legacys affär på krukmakargatan får du inte missa! (Sen så ligger Nitty Gritty nästan vägg i vägg och det är också en butik värd en titt). Sen när du ändå är i det området så måste du besöka:

- Herr Judit. Riktigt bra butik med blandning av second han och nytt!

- Götgatsbacken har många trevliga små affärer.

- Grandpa inne i hjärtat av söder är riktigt trevlig. Sen när du letar dig dit kommer du hitta massa trevliga butiker i hjärtat av "SoFo"



Ska du dricka öl så går du på Oliver Twist. Trevlig och kunnig personal! Mycket stort utbud av amerikansk öl och och ett och annat svenskt microbryggeri.



Du kan fika surdegsbullar på Urban Deli på skånegatan (eller annat mysigt café i samma område).



Sen äta kan du göra på matkutur (väldigt söder, lite blandad kvalite men väldigt spännande mat).

Gillar du kött är AGs vid typ fridhemsplan svårslaget!



Finns ju otaliga fler tips, men där har du några i alla fall :)

Postat av: Simon

Publicerad 2011-11-03 15:45:45

#Victor



http://www.grandpa.se/system/search/product.asp?id=9196&m=454&g=1&page=1&rnum=4

Postat av: Jakob

Publicerad 2011-11-08 23:11:03

Tack för tipsen Simon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela