Helkaklad lägenhetsvisning

Publicerad 2011-11-29 21:09:47 i Allmänt,

Jag ska köpa lägenhet. Det känns både kul och lite jobbigt. Kul för att jag äntligen kommer få en ordentlig lägenhet att inreda. En lägenhet med riktigt kök och ett ordentlig sovrum. Just nu knarkar jag Hemnet och lusläser inredningsbloggar för inspiration. I nuläget går jag igång på helkaklad köksvägg och stora diskbänkar i rostfritt stål.
Men det är lite jobbigt också. Framförallt det här med att gå på visning. Det är nytt för mig. Och jag har inte riktigt blivit bekväm med det. När jag går på visning har jag börjat få för mig en massa konstiga grejer. Nummer ett är att jag ser alla andra som fiender. De andra personerna på visningen är där för att sätta käppar i hjulet på mitt lägenhetsklipp. En annan grej som jag fått för mig är att jag börjat böja in huvudet under köksfläkten för inspektion. Varför vet jag inte. Kanske beror det på att dt avviker från alla standard frågor som mina fiender ställer till mäklaren. Är stammarna bytta? Har föreningen god ekonomi? Det är samma frågor hela tiden. Och vad ger det oss? Känns som bilköparen som sparkar på däcket. Men att böja in huvudet under köksfläkten för närmare inspektion det ni. Det visar att man har koll. Eller inte. Jag blir stressad och nervös på visningen och från och med nu ska jag försöka boka in privata visningar så jag slipper visningar och dumma frågor.
Men men. Över till det roliga. Det vill säga inredning och helkaklad köksvägg.



Kommentarer

Postat av: Krilov

Publicerad 2011-11-29 23:53:27

Några favoritbloggar kring inredningen att tipsa om för google readern?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2011-11-30 08:03:48



Krilov,



Gillar denna http://things.konradolsson.se/

och denna http://fantasticfrank.wordpress.com/

Men det finns tusentals som flyter ihop :)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-30 12:41:46

Några tips på inredningsbloggar.



http://www.designattractor.com/

http://www.dustydeco.com/

http://www.desiretoinspire.net/

Postat av: Able Seaman

Publicerad 2011-11-30 12:44:50

Din största fiende är mäklaren. Att denna yrkesgrupp kan vidmakthålla sin aura av seriositet övergår mitt förstånd. Glorifierade väskedängare.



Men skit i det nu och lycka till!

Postat av: Hans

Publicerad 2011-12-01 01:20:44

Hur bär du dig åt för att hitta dessa bloggar? Googlar du bara?



mvh Hans

Postat av: industribolaget

Publicerad 2011-12-01 08:23:03



Hans,



Oftast ramlar man bara över en som sedan länkar vidare till andra.



Anonym,



Tack för bloggtips!



Able,



Jag ska vara på min vakt :)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Marcus

Publicerad 2011-12-04 16:44:19

Underbart inlägg!

Postat av: Stilarenkelt

Publicerad 2011-12-05 17:06:44

Min blogg, stilarenkelt.blogg.se är nu uppe igen efter en tids frånvaro. Kika gärna in en sväng!



/Joel

Postat av: Anders

Publicerad 2011-12-06 17:07:19

var förbi coffice på söder i helgen! rätt fin inredning, gött kaffe! Kika förbi där för inspo.



Postat av: Coach Outlet Store Online

Publicerad 2011-12-17 10:05:33

This is a very good idea! Just want to say thank you for the information, you have to share Coach Outlet Store Online

. Just continue to write such a position. I will be your faithful reader. Thank you again.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela