Utstyrsel: Den pojkaktige äventyraren

Publicerad 2011-01-31 21:24:25 i IB Utstyrsel,

Det är mycket som händer i vår omvärld just nu. Jasminrevolutionen som tog fart i Tunisen har spridit sig till Egypten. Människor samlas på gator och torg för att gemensamt säga ifrån och skapa sig en ny och förhoppningsvis bättre framtid. Aldrig tidigare har vi kunnat följa detta på ett sådant sätt som idag. Live via Twitter och Facebook kan man följa nästan varenda rörselse. Som gammal statsvetare och intresserad av demokratifrågor som jag är så är detta självklart väldigt intressant.
Dagdrömmaren i mig beter sig dock alltid lite knäppt i stunder som dessa. Han "Hollywoodifierar" alltid det hela. Skadat egentligen. Det här händer ju på riktigt. Men det kanske är mitt sätt att hantera det.
Dagdrömmaren hade gärna befunnit sig i ett regnvått Berlin dagarna före det att muren föll, i Beirut under invasionen eller på en bakgata i Kairo just nu för att skildra allt det som händer. Han vill skriva ner människornas berättelser om hopp om framtiden. En pojkaktig fantasi att som barndomshjältarna Tintin, Jack Ryan eller Indiana Jones alltid vara på plats. Anlända mitt i natten till en belägrad flygplats med endast en väska, en kamera, ett par kängor med jord från alla världsdelar och ett uppdrag att berätta för omvärlden. Löjligt, jag vet. Men jag kan inte hjälpa det.

Rock: Our Legacy
Skjorta: Our Legacy
Jeans: Gant Man
Tröja: Acne
Kängor: H by Hudson
Väska: Belstaff
Glasögon: Ray Ban
Kamera: Leica

Kommentarer

Postat av: Kristofer

Publicerad 2011-01-31 22:04:57

Galet snygg outfit!

Postat av: moster birgitta

Publicerad 2011-02-01 19:05:56

Bra Samuel, snyggt, fortsätt att skriva och drömma Kram

Postat av: allweneedismusic

Publicerad 2011-02-02 10:02:27

Detta är en helt utmärkt utstyrsel.

Postat av: Sam

Publicerad 2011-02-03 15:33:54

förbannat fint med kabelstickat i den färgen! Snyggt!

Postat av: J

Publicerad 2011-02-05 15:51:01

Du borde slänga upp lite

Postat av: J

Publicerad 2011-02-05 15:52:44

Du borde använda riktiga Leicor (läs: M-modellerna) i dina outfits istället. De är både mer estetiskt tilltalande och mer funktionsdugliga.

Postat av: Jerry

Publicerad 2011-03-13 16:20:29

Inget fel på den pojkdrömmen. Själv åker jag till Afghanistan i Juni endast beväpnad med en väska och min Leica M6.



Och jag håller med föregående talare, skit i digitalmodellerna och släng upp en riktig Leica nästa gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela