Den hemliga staden i bergen

Publicerad 2011-08-30 21:59:41 i IB Utstyrsel,

Jag hade en störd dröm i helgen. Klottrade ner framgment av den på en lapp. Jag har stirrat på den nu ett tag för att försöka minnas. Det handlade om en hemlig stad i Kilsbergen utanför Örebro av alla ställen. Jag kan inte komma ihåg vad den hette. Men det var mina föräldrar som visade mig den. Vi åkte dit i en bil som vi hade för 15 år sedan. En liten Renault 5. Staden låg gömd vid en sjö med kristallklart vatten som tydligen mynnade ut i hela världen. Staden var ett sorts modebloggarmecka. Långa bryggor kantade av små fina bodar och förtöjda träbåtar. Ett Smögen innan det blev destination. Små barer med neonskyltar där det serverades ale på fat och flaska. En bistro i varje hörn, klinker på väggarna, zinkdetaljer, marmorskivor på borden och club sandwich på menyn. Amerikansk collegefotboll visades på tv-apparaterna och The Avett Brothers spelade live varje kväll. Mitt i den lilla staden låg ett hotell. Det hette Savoy och där inne pågick en fotoutsällning om Broken Preppy. Vi hade en egen liten stuga av timmer, putsad betong i diskbänken, Kelimmattor, stor veranda och Lynchburg Lemonade. En dröm. Skön men störd.

Mössa: Inventory
Tröja: Margaret Howell
T-shirt: Our Legacy
Väska: Billy Kirk
Chinos: Wings+Horns
Skor: Our Legacy

Kommentarer

Postat av: Eric

Publicerad 2011-08-31 17:35:04

Är Smögen ett Mecka för modebloggare? Vad har hänt med världen? :-(

Postat av: industribolaget

Publicerad 2011-08-31 20:07:44



Eric,



Tänkte nog mest på hur det ser ut med den där bryggan och de små träbodarna.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Johanness

Publicerad 2011-08-31 22:19:48

Jag vill hitta den där staden! Jag antar att du inte blev glad när du vaknade.

Postat av: Pontus

Publicerad 2011-08-31 22:45:55

Har läst igenom hela din blogg från det första inlägget de senaste dagarna och måste säga att det nästan känns sorgligt att ha kommit ikapp. En fantastisk blogg är det i alla fall och jag hoppas att du kommer fortsätta driva den länge till!

Postat av: Jonathan

Publicerad 2011-09-01 23:08:07

Den där mössan, hur får jag tag i den? Den var riktigt snygg..



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela