Tips: Gitman Vintage s/s 2010

Publicerad 2010-01-28 18:59:14 i Allmänt,

Skjortorna från amerikanska Gitman Bros. använder jag gärna i mina utstyrslar. Nu har de presenterat sommarens kollektion som hämtar sin inspiration och ska ses som en hyllning till sommaren 1984. Personligen tycker jag att 1982 var en bättre årgång. I kollektionen finns allt från Antique Seersucker, Cotton Madras, Chambray och Cotton Poplin till klassisk Oxford. Jag tycker att skjortorna är väldigt fina till ett par Levis 501:or samt välanvända Sperry Topsiders och jag kommer att låta mig inspireras av sommarens skjortor i flera utstyrslar nu inför våren.


Skjortor: Gitman Vintage s/s 2010

Kommentarer

Postat av: Kalle

Publicerad 2010-01-28 22:06:01

ser klassiskt ut i hög iaf, sånt funkar alltid! aldrig hört talas om men kan klart va fint. 82: va ett bra år, man får inte säga annat än sitt födelseår antar jag! :P

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-01-29 08:51:39



Kalle,



Du har fattat grejen :)



Mvh



Samuel

industribolaget.blogg.se

Postat av: sdsaddsa

Publicerad 2010-01-29 15:17:20

"Personligen tycker jag att 1982 var en bättre årgång." Fan, håll käft.

Postat av: Johan

Publicerad 2010-02-01 18:28:34

Som vanligt bra inlägg.



Tycker det är på tiden att du börjar slipa på ett solglasögoninlägg. Har precis börjat fundera på vad man ska investera i för några brillor efter en trevlig utomlandsvistelse.



Two-tone wayfarers?

Persol?

Clubmasters?



Jag behöver lite vägledning!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-02-01 19:14:03



Johan,



Kul att du gillar inläggen! Det är alltid roligt att få höra.



Jag kommer nog inte våga sväva ut så mycket i sommar. Trivs bra i klassiska Wayfarers (gärna med sköldpaddemönster). Men jag har sneglat på The Local Firm och Common Projects.



Mvh



Samuel

industribolaget.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela