Utstyrsel: Ensam på en annan plats

Publicerad 2010-04-29 21:29:47 i IB Utstyrsel,

Det är något speciellt med att resa ensam. Jag har gjort det ett par gånger i Asien, Nya Zeeland och USA. Det är en speciell känsla att vara ute på egen hand och komma hem full av historier och upplevelser som man fram tills då inte delat med någon. Det är härligt att vara ute och resa men än mer fantastiskt är känslan av att veta att man kan komma hem.
Men jag faschineras och romantiserar ofta över de ensamma äventyrarna och vagabonderna. Tänk er Brad Pitt i Spy Game, George Clooney i Up in the Air eller Leonardo Di Caprio i Body of Lies. Ena dagen minglar jag med diplomater i Beirut, andra dagen svettas jag med en kopp starkt kaffe på ett café i Ankara för att senare dansa på ett tak i Shanghai eller slumra över en bok på en 24 timmars deli i Los Angeles. För stunden ensam på en annan plats i världen. Det är speciellt.

Bågar: 16thCollection
Rock: J.Crew
Skjorta: 16thCollection
Jeans: Our Legacy
Skor: Yuketen
Väska: Billy Kirk
Laptop case: Billy Kirk
Bok: David Copperfield/Charles Dickens

Kommentarer

Postat av: C

Publicerad 2010-04-29 22:42:19

Nog romantiserar man ensamresandet rätt ordentligt alltid. Råfin utstyrsel men det är Charles Dickens som skrivit David Copperfield och Hemingway stavas inte Hemmingway :) Keep up the good work!

Postat av: Emanuel

Publicerad 2010-04-29 23:52:21

instämmer verkligen..

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-04-30 08:08:42



C,



Det har du fullständigt rätt i. Hjärnsläpp och misstaget åtgärdat. Tack!



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Simon

Publicerad 2010-04-30 08:58:58

Undrar lite hur du tänkte när du valde skorna? Tycker inte de var lika pricksäkert som vanligt :)

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-04-30 09:54:57



Simon,



Den ensamme resenären måste ha en ordentlig sula för långa promenader.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-30 12:19:15

Sulan på den skon är väl, nja.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-04-30 13:24:43



Simon och Badhusgatan,



Jag ger mig inte :) Tänk er den vita skjortan instoppad, med hårt uppkavlad ärmar, svettigt J.F.K-rufs till frisyr och lätt solbränna, byxlängd perfekt vi hälen. Då krävs en sula och brunt läder.



Glad valborg!



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Fredrik

Publicerad 2010-04-30 13:31:42

Det handlar helt enkelt om det kravlösa livet.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-30 16:45:20

Hemmingway.. Fyfan vad pinsamt.

Postat av: antonio

Publicerad 2010-05-01 14:03:54

otroligt härlig inspirationskälla, love it!

Postat av: Niklas

Publicerad 2010-05-01 14:27:16

Jag håller med om sulan. Den är klockren. Lite som sommarens Red Wing sko! :) Och det där med att resa ensam kan jag inte påstå är något jag längtar efter i dagsläget, men för att utvecklas som människa så tror jag att det är väldigt viktigt att göra det då och då.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-05-01 17:08:40



Antonio,



Tack för härlig feedback!



Niklas,



Kul att du gillar kombinationen. Det var den fina bruna färgen som jag letade efter i skovalet.

Att resa ensamt är speciellt och för mig personligen så har det varit utvecklande.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela