Small bag on a string!

Publicerad 2009-06-30 16:00:52 i Stil,

Under våren har jag fulltsändigt pepprat med inlägg på utstyrslar som byggts ifrån accessoaren som jag kommit att kalla "a small bag on a string". Den variant jag har visat har kommit från Factotum och inte varit direkt lätt att lägga vantarna på Men nu har jag hittat en annan som är betydligt mer prisvärd!
Smidig är den då man slipper fula märken från nycklarna på jeansen eller utbuktningar på Magnumshortsen.
Den här modellen heter Philip och kommer från svenska 16thCollection.
Jag kommer matcha den med sommarsandaler från Acne, mina goa och lagom slitna Levis 501:or, en vit buttondown och en blå ofodrad kavaj. Just nu är det Made in the Shade kavajen som gäller men jag letar efter en lite tunnare variant oxå.

Philip

Kommentarer

Postat av: Kalle

Publicerad 2009-06-30 16:58:56

Our legacy verkar också få ett par supersnygga "bag on a string" väskor i kollektionen nu i höst.

Postat av: Victor

Publicerad 2009-06-30 18:04:14

Eftersom du nu misshandlar det svenska språket till den grad att du skriver "oxå" så slutar jag nu att läsa din blogg. Hejdå!

Postat av: Em

Publicerad 2009-06-30 19:41:53

Kan man inte bara säga "väska på snöre"? Eller varför inte helt enkelt "handväska"?

Postat av: Simon

Publicerad 2009-06-30 22:36:06

Keep it upp! "Oxå" är okej till och med enligt svenska akademien. Farväl till den konservativa språkliga bakåtsträvaren ;)

Postat av: J.E.

Publicerad 2009-06-30 23:53:37

detta är kanske det mest humoristiska som skrivits under hela internets historia

Postat av: F.C

Publicerad 2009-07-01 00:26:49

Hoho....



Frågan är om väskan bärs upp ordentligt... fyller den en funktion, kan man trycker ner mobil och annat i den. eller hänger den bara där medans fickorna ändå är knökade??



men jag vill likväl ha en såklart..



http://refined.webblogg.se/



Postat av: JD.

Publicerad 2009-07-01 11:38:30

I like it - och tack för tipset om 16thCollection. Hittade mkt gott där och det kan mycket väl bli en inköp men jag ska till grekland om några veckor och då kanske man hittar något liknande där.

Postat av: P

Publicerad 2009-07-01 18:47:29

Har letat efter något liknande ett tag, söker dock en mörkare, alt. svart, något tips?



Mer lik denna: image009d4fe90a2ea5c5.jpg" rel="nofollow">http://www.stureplan.se/articles/3003/images/articleimage009d4fe90a2ea5c5.jpg



Tack för tipset!

Postat av: Lilly

Publicerad 2009-07-01 22:28:25

Följa varandra med bloglovin?:)

Postat av: Janne

Publicerad 2009-07-03 22:33:19

"hänger den bara där medans fickorna ändå är knökade??

men jag vill likväl ha en såklart.."



Är du mongo eller? Varför ska du ha en väska utan funktion?

Postat av: max

Publicerad 2009-07-05 11:59:10

den e fin. men jag tenderar att välja tygpåse ändå!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela