Utstyrsel: Way post Cat Power

Publicerad 2009-08-27 21:15:31 i IB Utstyrsel,

Claes på King skriver läsvärt som vanligt. Jag känner själv prestationsångesten smyga med inspiration som går i för branta toppar och dalar för mitt eget bästa. Ingenting händer utöver det vanliga. Dagen är blank, sångerna tomma, kaffet känns plastigt, jag tvingas dricka te och nätterna ekar. Jag har själv inte lyckas ta mig ur min egen post Cat Power syndrom. Var finns en ny historia? Spänningen och passionen? Jag försöker lyssna till den kloka lilla farbrorn som bor där inne.

"Some people hear their own inner voices with great clearness. And they live by what they hear. Such people become crazy... or they become legend."
- James Harrison

Jag har lyssnat. Jag har lagt örat mot golvet och lyssnat noga. Resultatet väntar.
Berättelsen om Cat Power resulterade dock i en handfull klassiska utstyrslar. Det får helt enkelt bära denna helg framåt. Dags att skaffa ett par boots som man kan ha till kavaj.


Kavaj: The Virdi-Anne
Skjorta: R by 45 rpm
Chinos: Whyred
Boots: Rokin
Bågar: RayBan
Väska: Hope

Kommentarer

Postat av: Nils-Olaus

Publicerad 2009-08-29 10:01:15

Älskar citatet, outfiten är också bland de yppersta!

Postat av: Richard

Publicerad 2009-08-30 23:27:29

Cat Power-perioden här på bloggen var så jävla skön!

Postat av: Jimmy

Publicerad 2009-08-31 12:56:17

Åh vad jag älskade Cat Power delen, det var tamefan genialt! mer sånt samuel

//Jimmy

fashionbycsn.se

Postat av: Potter

Publicerad 2009-09-02 00:30:33

Tittade genom en del gamla inlägg från Cat Power-tiden, genialt! Mer FN, Jon Favreau, vardagsromantik!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela