Utstyrsel: Upprörd vid frukostbordet

Publicerad 2008-05-31 20:16:23 i IB Utstyrsel,

Skulle precis ta sista klunken av morgonkaffet och sen sätta mig i bilen med grannen och åka till LA för en sista shoppingsväng innan hemresan till Sverige. Men just när jag är på väg att gå ser jag i ögonvrån ännu ett inlägg om det är ok eller inte att bära shorts inne i stan. De flesta av er läser säkert samma tidningar och sidor som jag så ni kan säkert lista ut var det kommer ifrån och självklart är det ett gäng hippa stockholmare som kommenterar. Jag blir bara så trött när man hör Hugo Rehnberg chefredaktör på tidningen Pause säga att shorts är ok om:

...du heter Alexander Bard eller kommer från Gislaved och är skyddsombud på it-konsultbolaget där du jobbar. Annars nej. Jag skulle kunna skriva en uppsats i ämnet. Men kortfattat kan jag säga att det är för intimt med ludna ben i urban miljö. Det är inte så mycket att det doftar Oakley-brillor och äta Piggelin i bar överkropp utanför Grand Hotel, som att det faktiskt gör mig lite fysiskt illamående. Nakna mansben skär sig helt enkelt med min macchiato.

Man ska inte kasta sten i glashus, för vad luktar inte Hugos tidning om inte Vodka Redbull, Hennafärg, Wienerschnitzel och Tara Reid?

I vilket fall, att vara oense om någonting är alltid inspirerande och utvecklande. Har ni någon egen uppfattning i frågan om shorts. Jag menar att är det tokvarmt så är shorts härligt användarvänligt och snyggt från alla håll och kanter. Längst fram på barrikaderna gubbar!

Jag kommer nu sätta ner foten och spatsera omkring i shorts och kavaj i så många innerstäder jag kan i sommar, framförallt i Stockholm. Så ser ni en lirare med ett par lurviga ben och bestämd blick marschera fram och tillbaka på Biblioteksgatan, Götgatan, Vasastan med flera så vet ni att det är jag. Kommer även att fortsätta lägga upp härliga kombinationer med shorts och kavaj här på industribolaget.

image219
Kavaj: Marni
Shorts: H&M
Skjorta: Haversack
Seglarpjucks: Narrative
Väska: Tustig
Uret: Breitling (mer av en önskedröm)
Bågar: Tiger
Näsduk: Ralph Lauren

Kommentarer

Postat av: Jens

Publicerad 2008-05-31 21:48:29

Tamefakking klockrent

Postat av: virre

Publicerad 2008-06-01 00:19:27

Håller med dig till punkt och pricka! Upp till kamp! Ska bli kul att se dig i sommar...haha : )

Postat av: Toffe

Publicerad 2008-06-01 01:11:23

Helt rätt!

Postat av: Jocke

Publicerad 2008-06-01 02:43:53

Jag håller med.
Var inne i stan i dag, och kollade sthlm marathon i 25° värme.
Sedan blev det ceasarsallad och ett gäng Corona i den svala skuggan på en lugn uteservering i Vasastan.
Klädsel? Marinblå bermudashorts, en turkos piké och seglarskor.

Postat av: niklas

Publicerad 2008-06-01 09:39:41

Hel rätt att våga stå ut, men jag köper vissas argument att shorts bärs för att det ska svalka och att då hänga på sig två lager på överkroppen (skjorta och kavaj) kan tyckas lite motsägelsefullt. Grattis förövrigt på månadsdagen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-01 23:15:39

faktum är att bär man bara ett halvt lager kläder på underkroppen. Så kan man bära två lager på överkroppen utan överhettning! våga visa för shorts.

Postat av: niklas

Publicerad 2008-06-02 06:57:15

Touché.

Postat av: Dorian Gray

Publicerad 2008-06-02 21:09:03

Nej, shorts och kavaj är inget alternativ för mig.

Postat av: Dandy

Publicerad 2008-06-09 12:29:51

Underbart! Kavaj och shorts, helt osannolikt snygg kombination! Oförskämt bra i stan dessutom!



Har för övrigt faktiskt sagt upp min prenumeration på Pause, visserligen av flera orsaker, men ändå. Det är lite för mycket, precis som du säger, Vodka Redbullmentalitet.



Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-14 09:58:35

Jag är inte shortsens mest högljudda motståndare men det är en seglivad missuppfattning att man måste gå i shorts och kortärmat bara för att det är 25 grader. Svenskarnas goda klädsmak verkar smälta bort vid den temperaturen. Det finns material som är perfekta för varma sommardagar. Titta på folk som bor i länder där det verkligen är varmt. Inte har dom shorts på sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela