Utstyrsel: Min typ av hjälte

Publicerad 2008-08-29 12:26:09 i Allmänt,


Häromdagen märkte jag att solbrännan var borta. Mina tidigare gyllenbruna ben hade återtagit ett blekt gymnastiksalsskimmer igen och shorts var det inte längre snyggt. Mitt sol och saltblekta Kalifornienrufs till frisyr som jag vårdat ömt var nu bara ett minne och utanför fönstret såg jag tunga tunga regnmoln och en nordanvind som bestämt sig för att stanna. Jag insåg i denna stund att det var dags ställa in sig på att hösten nu var kommen. Av denna anledning, för  ungefär en vecka sedan, kammade jag ner rufset, klippte lite lugg, klädde mig i gråa nyanser och stickade tröjor. Jag har börjat bära min parkas och lyft fram min trenchcoat ur garderoben. Hösten är här nu.

Det var längesedan jag hade lugg, måste nog gå tillbaka till min stenhårda Oasis period, tidigt 2000 skulle jag tro. Sen dess har det varit arméfrisyr för hela slanten och ett och James Dean 2006 försök men nu är alltså luggen tillbaka. Om den är här för att stanna återstår att se men just nu vill jag verkligen. Detta är av den enkla anledningen att Bruce Wayne har lugg och sidbena och tillsammans med ett par skarpa bågar skapas den halvnördigt stygga superhjältekänslan som jag avundar.
Följande utstyrsel har jag satt ihop med ovanstående resonemang i tanken så det är bara att kamma fram barret och på med brillorna. Självklart riskerar man att se ut som en vilsen engelsk skolpojke men det får man helt enkelt leva med.



Rock: Kolor
Byxa: Lanvin
Tröja: Acne
Skor: Banana Republic
Väska: Moore&Giles
Armbandsur: IWC

Kommentarer

Postat av: Emanuel

Publicerad 2008-08-29 15:38:13

Känns som jag redan sett denna outfit på din sida förut.. vad hände med stora bilder? tillbaka till små?

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-29 17:55:39

Köp Common Projects skor!

Postat av: Fredo

Publicerad 2008-09-02 23:23:13

Fan, precis en sån väska vill jag ha..

Postat av: jimmy

Publicerad 2008-09-03 21:29:29

uppdatera oftare snälla,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela