IB New York: Nytt i guiden

Publicerad 2018-03-06 21:18:06 i Allmänt, IB New York,

Chinese Tuxedo
5 Doyers Street
 
Modern kinesisk restaurang inrymd i gammal biograf. Jag har inte varit i Shanghai men det är lite så här jag föreställt i mitt huvud att det skulle se ut på en restaurang där. Stora röda rislampor i taket, palmer och jazzmusik. Spännande cocktailmeny i baren så man lider inte om bordet dröjer. Menyn består av många smårätter som med fördel delas. Missa inte Tuxedo BBQ Pork Buns, Crispy Eggplant och det underbara riset Chili Crab Fried Rice. 
 
Bild: Chinese Tuxedo
 
Tacombi
267 Elisabeth Street
 
Härlig taqueria inrymd i ett gammalt garage i utkanten av Soho. Häftig lokal och väldigt god mat. Perfekt för lunch när du shoppat sönder dig i Soho. Missa inte Tacos Al Pastor och botansiera i det stora utbudet av hemgjorda salsasåser. 
 
Bild: Lunchtacos på Tacombi Nolita
 
Bubby´s
120 Hudson Street
 
Mysigt brunch/frukostställe med alla klassiker. Rejäla pannkakor och gott kaffe. Gillar man maten kan man även köpa med sig deras kokbok som även säljs på The Strand och hos McNally Jacksson. Perfekt ställe att starta dagen innan du går över för att shoppa på J.Crew Liqour Store, Steven Alan och Shinola
 
Bild: Frukost på Bubby's
 
Shinola Flagship
177 Franklin Street

Det uppmärksammande märket från Detroit som gör allt från klockor till cyklar och väldigt fina läder accessoarer har slagit upp en snygg flagship store i Tribeca. Ligger lite avsides men värt besöket då lokalen även inrymmer en espressobar i entrén.
Bild: Shinola Flagship i Tribeca
 
Le Labo
233 Elisabeth Street

Olagligt snygg butik och skönhetssalong för allt du behöver iform av deras lokaltillverkade parfymer och grooming produkter. 
 
The Mysterious Bookshop
58 Warren Street
 
Om du som jag älskar att läsa deckar så får du inte missa The Mysterious Bookshop i Tribeca. Ser ut som en bokaffär ska se ut. Böcker från golv till tak och rejäla bokbord med experttips från ägarna. Stort plus för deras fina sektion med böcker som utspelar sig i eller har koppling till New York.
 
 
 
Goods for the Study
West 8th Street
 
Ett riktigt mecka för dig som ska få ordning på skrivbordshörnan hemma eller på kontoret. Stort utbud av pennor, anteckningsblock, böcker och fodral. Praktiskt taget allt du kan tänka dig och med högsta kvalitet. 
 
Bild: Goods for they Study
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela