Boktipset

Publicerad 2008-05-28 20:31:29 i Inspiration,

Till alla preppynördar, här kommer boken Take Ivy. En bok som kommer få er att dra en ordentlig reva i Seersuckern, spräcka grenen på era pastellfärgade Pop Chinos och får ordentlig snurr på flugan. Det här är preppy på riktigt!
Den japanska fotogragen T.Hayashida reste runt i USA på 1960-talet till alla Ivy League skolor och förevigade det amerikanska collegelivet. Man kan verkligen se på bilderna varifrån en majoritet av vårens mode hämtat inspirationen ifrån. Mycket nöje!

image200image201image202image203image204image205image206image207image208image209

Ni som skulle vilja ha ett ex får väl försöka buda hos bloggaren http://acontinuouslean.com/. Han säger sig ha ett av få ex i omlopp.

Kommentarer

Postat av: jimmy

Publicerad 2008-05-28 22:44:40

fy fan vilken mysig bok, skulle inte banga!
för övrigt din blogg e sjukt grym!

Postat av: Fabian

Publicerad 2008-05-28 23:20:40

Seriöst, den boken måste jag fan ha. Inga ex till salu sa du??

Postat av: Ola

Publicerad 2008-05-29 12:31:30

Fortsätt så här! Blogga nu bara inte ihjäl dig så att du tröttnar.

Postat av: lefrenchmob

Publicerad 2008-05-30 13:19:10

Apropå de gula regnrockarna i inlägget ovan. Kan du inte göra en outfit utifrån den här http://www.albamclothing.com/product.aspx?productid=98 regnjackan från Albam.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela