Kapselkaffe eller inte?

Publicerad 2017-09-14 11:49:00 i Allmänt,

Jag vurmvar verkligen inte för kapselkaffe. Det finns något fint i att mecka iordning sin egen kopp kaffe om det så är i mockabryggaren direkt på spisen, i bistron eller med hjälp av kaffebryggaren. Att få slås av den sköna doften när man maler bönorna eller öppnar locket till kaffeburken. Kapselkaffet tar bort den tjusningen till förmån för snabbhet, antar jag. I jakt på en lampa surfade jag igår kväll in på Artilleriets webshop och då såg jag den här kapselmaskinen från märket Sjöstrands. Jag har aldrig hört talas om dem tidigare. Om någon har erfarenhet får ni gärna skriva en kommentar. I vilket fall så är det lätt den snyggaste kapselmaskinen jag sett. Något att fundera på om gästerna ökar till #bargärdet och tid blir en viktigare faktor för mig som värd.
 
 

Kommentarer

Postat av: Fredrik Edin

Publicerad 2017-10-26 19:52:22

Hej,
Jag har en maskin från Sjöstrands. Haft den drygt 6 månader och den funkar perfekt för vad det är. Hade en manuell bryggare sedan innan men orkade aldrig fixa den där snabba morgon espresson som nu Sjöstrands fixar på nolltid. Får många kommentarer om att den är snygg med vilket inte är fel.

Tack för en annars väldigt trevlig blogg!

Svar: Hej Fredrik, tack för din kommentar. Låter lovande tycker jag. Klämt på den i butik flera ggr nu :)
[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela