Utstyrsel: Draper på semester

Publicerad 2017-03-01 20:27:00 i Allmänt,

Under vintern har jag fyndat midjekorta jackor med krage, coachjackor, pikétröjor, raka kostymbyxor och mockasneakers. I grunden ligger ett personligt stilbyte. Eller i alla fall en mindre förflyttning från broken preppy till mer enfärgat i raka linjer. Inspirationen är Don Draper på semester. 
 
Bild: Jacka & byxa: GANT, Portfölj: Sandqvist, Bågar: Vasuma, Sneakers: Adidas, Slip-ons: Common Projects, Piké: Asket, Tröja: A Day´s March, Badbyxa: H&M
 
Kanske har det med åldern att göra men jag har mer och mer börjat uppskatta instoppat och välstruket med dragning åt 60-talet. Dock inte gubbigt. Som tur är finns det mycket att jobba med ute i butik. Nästan alla favoritmärken har släppt kollektioner där just ovannämda plagg fått ta plats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela