Alla dina sommarmåsten

Publicerad 2017-06-06 18:06:33 i Allmänt,

Det drar ihop sig till semestern och den stora frågan om vad man ska packa. En gedigen, och snygg, resväska är alltid en bra investering. Själv är jag barnsligt förtjust i tyska Rimowa. Sen för att packa och skydda dina kära ägodelar är packpåsar för kläder ett bra tips samt en skopåse. Anteckningsblock och penna när kreativiteten slår en i huvudet. Sen får du inte glömma en trave bra böcker. I sommar läser jag om Tapping The Source av Kem Nunn och vill även tipsa om The Friends of Eddie Coyle som jag upptäckte tack vara att gamla avsnitt av No Reservations med Anthony Bourdain kommit upp på Netflix. Hårdkokt crime med bra dialog. Ett tips till bokölen.

När det kommer till kläder tycker jag att sommarpackningen bör innehålla minst en crazy shirt aka Hawaiiskjorta. Matchas bra med ett par ljusa kostymbyxor, slitna jeansshorts eller korta khaki shorts. Som vanligt ska man tänka Thomas Magnum så långt det går här. Ett annat bra användbart plagg är pikétröjan. Satsa på en mörklå och en olivgrön så kan du matcha till alla slags byxor. Finns massvis med snygga i både kort och lång ärm. Beror på var du ska resa såklart. Själv blir jag lätt varm så inte så mycket långärmat i sommar utöver en bra grå sweatshirt.

Gällande skor blir det ett par finare sneakers, ett par slit och släng, ett par sandaler och så något som passar till kvällarna man blir bortbjuden. Här finns det mycket loafers ute nu som passar bra men jag har haft svårt att hitta ett par jag gillar. Favoriten just nu är från Common Projects.

Badbyxorna får man heller inte glömma. Jag har alltid två par, ett par skrikiga och så ett par lite mer diskreta. Skönt att kunna varva beroende på dagsformen.

Väska: Rimowa, Passfodral: Thom Browne, Solglasögon: VASUMA, Sladdfodral: Native Union, Weekend bag: Sandlund/Hossain, Pennfodral: P.A.P, Skopåse: Tanner Goods, Anteckningsbok: Moleskine, Loafers: Common Projects, Sneakers: Suit Supply, Slip-ons: Vans, Sandaler: H&M, Piké: Asket, Byxa: Uniqlo, Sweatshirt och piké: A Day's March, Crazy shirt: Dickies, T-shirt: Asket, Shorts: Freeman's, Badbyxa: H&M

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-11 18:17:38

Rekommenderar Patagonia's badbyxor, lagom långa och lagom korta. Har lite svårt för korta och vill inte ha boardshorts, då är deras perfekta. Dom är också lite slimmade i benen och står inte ut som är vanligt för badshorts.

Postat av: Stefan

Publicerad 2017-06-16 17:29:00

Har läst din blogg till och från under många år, Samuel, och tycker det är väldigt roligt att du fortsätter att tugga på och inspirera! Ha en underbar helg och må väl!

Svar: Tack Stefan! Väldigt kul att få höra. Jag kämpar på. Mellan jobb och småbarnsliv blir det inte så mycket tid över men något inlägg då och då blir det. Nästa år firar bloggen 10 år! Glad sommar! /Samuel
[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela