Industribolaget i Bangkok

Publicerad 2017-04-04 13:41:00 i Allmänt,

Första gången jag besökte Bangkok så var jag 21 och landade helt ensam med en ryggsäck och ett par flip-flops. Idag 14 år senare återvänder jag igen med fru och barn. Riktigt häftigt att uppleva en helt annan del av staden. Fantastiska hotell, strålande trevliga människor, god mat och bra shopping. Värmen och fuktigheten var dock densamma. Jag vet att jag verkligen bara skrapat lite på ytan på denna megastad men fick ändå med mig ett par tips värda att dela.
 
Kan verkligen rekommendera området Thong Lor. Häftiga moderna kvarter laddade med mat och dryck. Gå till mötesplatserna The Commons eller 72 Courtyard för ett stort urval av restauranger med goda drinkar, hipsteröl och bao. Vi åt väldigt bra på Little Bao. För shopping så är Siam Center och Siam Discovery verkligen värda ett besök. Två snygga varuhus som ligger vägg i vägg med varandra. Här finns de internationella märkena du vill ha men framförallt riktigt spännande lokala designers och märken. Jag fastnade bland annat för skomärket London Brown, läderaccessoarer från Labrador och basplagg från Khaki Bros.
 
På andra sidan gatan från varuhusen inne på Soi 2 finns en handfull småbutiker värda ett besök. Framförallt snygga jeansbutiken Selvedgework där du gör dina egna jeans på beställning. För den som gillar böcker finns det även gott om bra bokaffärer. Jag gillade kedjan Kinokuniya som fanns lite här och där. Snyggt planerade butiker bland annat stort urval av böcker om mat och dryck.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela