Hösttips från Fjällräven, Dr.Martens och Carthartt

Publicerad 2016-09-06 20:41:00 i Allmänt,

Butikerna börjar fyllas med nya fina plagg och accessoarer inför hösten. Som småbarnsfar letar jag lite extra för bekväma och praktiska plagg. Mycket fickor, tysta och slitstarka material som går att böja sig mycket i utan att börja svettas för mycket är plus om jag ska lockas till köp nuförtiden. Nästan i alla fall. 
 
Ryggsäcken Re-Kånken från Fjällräven är fin, praktiskt och nu även mer hållbar då den görs av återunna PET-flaskor samt en ny textilteknik från Spindye som minskat både vatten -och energianvändning vid tillverkningen.
 
 
Till fötterna har jag siktat in mig på en chelsea boot från Dr.Martens som ska få komplettera mina trogna Red Wings.
 
 
Och jackan till hösten, och vinterns, pass vid gungställningarna blir en Carhartt Michigan Chore Coat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela