IB Awards: Årets nykomling

Publicerad 2016-11-29 21:51:36 i Allmänt,

I kategorin Årets nykomling står ASKET som klar vinnare. Stabila och snygga basplagg med gott hållbarhetsfokus samt ett storleksutbud som ger en perfekt passform. Jag äger redan ett gäng t-shirts, en skjorta och nu även en tröja med crew neck i 100% merino ull. Nu hoppas jag bara att ASKET fortsätter på inslagen väg och inte börjar krångla till det i onödan. De flesta av mina tidigare favoritmärken genom åren har utvecklat sig till komplicerade modehus med svåra och nästintill obärbara kollektioner. ASKET får gärna behålla fötterna i vardagen för oss vanliga dödliga.
 
Vinnare IB Awards i kategorin Årets nykomling är ASKET

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2016-11-30 19:56:37

Håller med. Känns även som A Days March går från klarhet till klarhet (medan Our Legacy gjort den tråkiga resan du nämner).

Postat av: industribolaget

Publicerad 2016-12-01 09:25:52

Mikael,

Gillar också A Day's March. En av vinnarna i tidigare årsbästalista.
Our Legacy håller jag med om. Det var en personlig favorit åren 2008-2010. Då var de grymma. http://industribolaget.blogg.se/2009/september/hostnytt-fran-our-legacy.html
Nu är de för svåra för mig.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Edward

Publicerad 2016-12-03 17:16:55

Äger bara en av deras t-shirtar men kommer säkerhet bli mer plagg från A Day's March.

Haha , kul att Our Legacy dök upp här i kommentarerna. Var första märket som jag själv tänkte på också, från att gjort kvalitativa basplagg har de valt en betydligt smalare stig.

Postat av: Edward

Publicerad 2016-12-03 17:18:22

Menar ASKET såklart. Farligt och gå på lördagsgroggen tidigt...

Postat av: Erik

Publicerad 2016-12-09 13:50:27

Håller med Er till viss del angående Our Legacy. Jag tycker dock att man ibland stirrar sig blind på hur modellerna är stylade. Många av deras plagg går att bära så att det ser mer lite preppy/work wear-aktiga ut och inte så svåra som det kan kännas ibland. Sen är ju priset en annan 5a. Där tycker jag att de har dragit iväg lite väl mycket

Svar: Erik,
En klok kommentar.
Priset har nog ökat då de börjat jobba med mer exclusiva materiel så det får man acceptera. Stilen har dock dragit ifrån mig lite. Njuter dock av en gammal sweatshirt och en svart dubbelknäppt kavaj i seersucker jag investerade i för några år sedan från OL. Strålande plagg.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Mvh

Samuel
industribolaget.se
[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela