Industribolaget 8 år!

Publicerad 2016-05-20 10:17:52 i Allmänt,

Sveriges äldsta modeblogg för killar som gillar jeans, tacos, fiskbensparkett, anteckningsböcker och hotellbarer fyller åtta år! Tänk vad mycket det är som har hänt på dessa år i min lilla broken preppy-värld. Det största att jag nu har en underbar dotter som jag är pappaledig tillsammans med. En fantastisk period i livet just nu. Magiskt faktiskt.

Under alla dessa år har Industribolaget levt vidare som min lilla tillflyktsort för fantasier och drömmar om nya resmål, lösningen på hur man stoppar in en skjorta i byxan ordentligt, jakten på världens godaste taco, den där perfekta bardisken i USA eller Magnum PI-skjortorna vi alla trodde gud glömde. Jag gick tillbaka och tittade på de förta bilderna jag publicerade i maj 2008, och stilmässigt är det inte mycket som har förändrats. Och kommer nog aldrig att göra heller. Jag gillar och trivs med skjorta, jeans och sneakers. Kroppsformen har åkt lite berg och dalbana vilket kanske påverkat val av plaggmodeller och färger ibland men utöver det så är jag den jag är.

Så vad är väl då mer passande än att fira detta jubileum med en så klassisk utstyrsel från Industribolaget som det bara går. Kavaj, jeans, sneakers, skjorta, en god bok och ett anteckningsblock från några av mina personliga favoritmärken. Klipp in dig själv på en bar i Boston, Chicago eller New York med Robert Redfords skalle på toppen och dröm dig sedan bort.

Jeans: A.P.C
Skor: Converse
Bälte: Jean Shop
Anteckningsbok: Billy Kirk
Bok: Shoe Dog/Phil Knight

Vill också ta tillfället i akt och tacka er som fortfarande läser Industribolaget. Det har gått upp och ner men trots det trillar det in mejl från personer som läst sedan starten 2008 och det tycker jag är jättekul. Tack för det! Självklart även glad för de få nya läsare som hittat hit. Vi är inte lika många som för ett par år sedan men vi har lika kul för det. Tack ska ni ha och jag hoppas bloggen fortfarande bjuder på klädsam inspiration i vardagen. 

Kommentarer

Postat av: Eric

Publicerad 2016-05-20 11:25:21

Grattis Samuel!

Postat av: Per

Publicerad 2016-05-20 21:10:54

Stort grattis till 8 inspirerande år, Samuel! Har inte hängt med från starten, men åtminstone de senaste sex åren har jag kikat in regelbundet för en dos inspiration. Fortsätt på samma spår!

Sen har jag en specifik fråga: De grymt snygga Nike-dojjorna i senaste inläggen, vad är det för modeller? Är på jakt efter en löpsko som funkar lika bra i löpspåret som i trånga italienska gränder och längs strandpromenaden. Gillar designen hos Nike som får till en sportig känsla utan att skrämmas med neonfärger. Har du några andra tips?

Postat av: Johannes

Publicerad 2016-05-21 22:22:32

Tack för 8 inspirerande år!
Jag är en av alla som hängt med mer eller mindre intensivt från första början. Industribolaget är en härlig tillflyktsort för dagdrömmeri när vardagen känns grå och monoton. Ser fram emot 8 nya år på samma spår.

Postat av: Mads

Publicerad 2016-05-22 21:18:59

Tillykke med de otte år. Hvilken bedrift! Tak for inspiration, opdagelserne og drømmene. Selvom der er længere mellem indlæggene nu end tidligere, er din blog stadig blandt mine go-to website, jeg altid tjekker, når åbner min laptop.

Mvh Mads
(fast læser i 7,5 år)

Postat av: industribolaget

Publicerad 2016-05-23 09:02:22

Per,

Stor tack för det Per!
Skorna är olika varianter på Nike Flyknit. Skulle säga att det nog är Race-varianter. Alltså bland det lättaste modellerna. Har ett par själv. Som jag går i gränder med. Min fötter behöver mer stöd vid löpning :)

Johannes,

Härligt att höra!

Mads,

Mange mange tack!

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: dicken

Publicerad 2016-05-23 18:24:46

Bara för mig att fortsätta hyllandet av denna fantastiska blogg. Samuel, du gör ett grymt jobb med inspiration i form av kläder, men lika mycket med barer, restauranger, matlagning och butiker. Tack för den tid och energi du lägger ner, det uppskattas av många!

Men det bästa för mig är ändå de målande historierna med tillhörande outfit. Det var det dom jag fastnade för 08/09 och uppskattar lika mycket nu. Nu väntar jag bara på den där boken vi pratat om :-)


Postat av: Oscar

Publicerad 2016-05-26 10:53:14

Lite sent men måste också ta tillfället i akt att önska grattis i efterhand!

Har hängt med fr.om. mitt första år på gymnasiet, dvs. 2010 och fick tipset av min äldre bror! Lite för ung då för att uppskatta de väldigt mogna klädvalen men passar perfekt idag!

Fortsätt tugga på som du gör! Riktigt inspirerande både här på bloggen och Instagram!

/Oscar

Postat av: Elias

Publicerad 2016-05-30 00:54:30

Tack för en trevlig och unik blogg i roligt format!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela