Vad finns i en bra garderob?

Publicerad 2016-02-05 14:11:00 i Allmänt,

Under vintern har jag gjort en ordentlig utrensning hemma i garderoben. Vissa plagg har jag sålt. Andra har skänkts bort. Det som blivit kvar är plaggen jag verkligen använder. Under den här processen har jag funderat lite vad som grunden i en snygg och användbar garderob.

Vilka typer av plagg behövs och i vilka färger?

För mig är komfort och flexibilitet viktigt. Plaggmodellerna får inte vara för tajta i passformen eller för avancerade i färgval. Det måste helt enkelt vara plagg som går att kombinera med mycket. Då kommer de till användning vilket faktiskt är meningen när man köpt något nytt.

Med anledning av det här så har jag satt ihop ett gäng bilder med modeller och färgval som jag tycker bygger en riktigt bra garderob. Här finns allt från överrocken till luvtröjan, t-shirts, jeans och bra sneakers att ha.

Tyck gärna till med en kommentar om du har andra bra tips som gör en bra garderob.

 

 

 

 

 
 

Kommentarer

Postat av: Mads

Publicerad 2016-02-05 23:00:39

Ingen hvid t-shirt?? Er det overhovedet lovligt?

Postat av: josephine Asplund

Publicerad 2016-02-07 10:24:35

Gud vad fint, tack för tipsen!
Lycka till med din fina blogg och ha en bra söndag, kram <3

Postat av: rememberthiis.blogg.se

Publicerad 2016-02-10 10:45:56

Bra tips :)

Postat av: Patricia

Publicerad 2016-02-10 16:29:17

Spännande, fick mig att tänka på hur det är för mig! :)

Postat av: Mathilda Schöfl

Publicerad 2016-02-12 07:56:49

Du påminde mig att jag måste rensa garderoben😂

Postat av: Andreas

Publicerad 2016-02-14 23:37:47

Jag har ett litet dilemma, på tal om ommöblering och inköp av basplagg. Jag vet inte om jag ska köpa dark brown eller brown monk straps?

Dark brown passar till mer eller mindre alla basnyanser av byxor, men jag gillar färgen mer på ett par bruna italienska monk straps, som tyvärr kan skära sig mot ljusare byxor. Hur hade du resonerat?

Dark brown:https://frontmen.com/se/cannon-monkstrap-dark-brown-shoes.html

Brown: http://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/paolo_shoes_xvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela